ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
  3. 19号

外来の教育相談に参加する大学生への教育効果 : さんさん教室の参加学生へのアンケート調査より

https://doi.org/10.15027/50719
https://doi.org/10.15027/50719
0685687d-5251-4616-bc7a-80c8b650fd05
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSNERP_19_81.pdf CSNERP_19_81.pdf (511.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 外来の教育相談に参加する大学生への教育効果 : さんさん教室の参加学生へのアンケート調査より
言語 ja
タイトル
タイトル Educational Effects on University Students by Educational Counseling: Results of Questionnaire Surveys for Student Participants in Sansan-Kyoushitsu (SUNSUN Class)
言語 en
作成者 今津, 麻衣

× 今津, 麻衣

ja 今津, 麻衣

en IMAZU, Mai

Search repository
氏間, 和仁

× 氏間, 和仁

ja 氏間, 和仁

en UJIMA, Kazuhito

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 教育相談
主題
主題Scheme Other
主題 教育効果
主題
主題Scheme Other
主題 大学生
主題
主題Scheme Other
主題 ICT
主題
主題Scheme Other
主題 Educational advising
主題
主題Scheme Other
主題 Educational effects
主題
主題Scheme Other
主題 University students
内容記述
内容記述 本研究は教育相談に関わる年数が教育効果に与える影響について明らかにすることを目的としている。大学生・大学院生等が教育相談に参加したときの教育効果についてアンケート調査(28名)を実施し、指導力、ICT活用能力、将来への活用について調査した。その結果、2年以上教育相談に携わる学生の方が教育効果は高いことが明らかとなった。2年以上関わった学生は卒業生と同様の結果が得られており、卒業後の教職への活用も期待されることが示された。数回、教育相談に参加するだけでもある程度の効果はみられるが、数年継続することで、効果が確立すると考えられる。この結果を生かし、これからも教育相談に参加する学生が教職に活用できるよう指導することを心がけていきたい。
言語 ja
内容記述
内容記述 Questionnaire surveys were held to examine educational effects on university and graduate students who participated in educational counseling (N = 28.) The three research items were as follows: teaching skills for class, literacy for Information and Communication Technology (ICT) for teaching classes, and contribution when they became a teacher. The purpose of this research was to clarify how experience periods of participaticipation in educational counseling activities influenced educational effects on students. The results of this survey indicated that students with two-year or longer participation had increased effects. Students who participated for two years or longer gained the same results of graduates and were expected to contribute to the teaching profession after leaving university. Although participating several times in educational counseling exerted effects to some extent, this investigation suggested that continuous participation for several years could exert more pronounced effects. Taking these findings into account, we will guide students to enhance the teaching profession with the benefits from experiences of engaging in educational consultation.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費18H01040、19H00623の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属特別支援教育実践センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50719
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9378
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12914687
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
The Bulletin of the Center for Special Needs Education Research and Practice, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University

号 19, p. 81-89, 発行日 2021-03-01
見出し
大見出し 実践研究
言語 ja
見出し
大見出し Practical Research
言語 en
旧ID 50719
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-04 03:38:47.832972
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3