ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
  3. 15号

特別支援学校高等部進路指導担当教員の知識・スキルの活用度及び満足度の関連に関する研究

https://doi.org/10.15027/42878
https://doi.org/10.15027/42878
9ecf27e0-166b-4fff-a21c-7b0d775cc5d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSNERP_15_23.pdf CSNERP_15_23.pdf (813.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 特別支援学校高等部進路指導担当教員の知識・スキルの活用度及び満足度の関連に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル The Relevance between Satisfaction and Frequency with Transition Teachers’ Competencies in Special Needs Schools’ School-to-Work Transitions
言語 en
作成者 藤井, 明日香

× 藤井, 明日香

ja 藤井, 明日香

en Fujii, Asuka

Search repository
川合, 紀宗

× 川合, 紀宗

ja 川合, 紀宗

en Kawai, Norimune

Search repository
落合, 俊郎

× 落合, 俊郎

ja 落合, 俊郎

en Ochiai, Toshiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 就労移行支援
主題
主題Scheme Other
主題 進路指導担当教員
主題
主題Scheme Other
主題 知識・スキル
主題
主題Scheme Other
主題 school-to-work transitions
主題
主題Scheme Other
主題 transition teacher
主題
主題Scheme Other
主題 knowledge and skills
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究は,特別支援学校高等部進路指導担当教員(以下,進路教員)の望ましい知識・スキルの獲得とそれらの知識・スキルの活用度及び満足度との関連性を検証することを目的とした。全国の特別支援学校(知的障害)高等部492校の進路教員492名を対象に自記式質問紙調査を行った。結果,「現場実習」と「職業開拓」の両方の知識・スキルを既得している教員は,そうでない教員と比較してその知識・スキルの活用度が高く,また自身の知識・スキルに対する満足度も高いことが明らかになった。また望ましい知識・スキルの獲得状況に関わらず,知識・スキルの活用度が高いとそれらに対する進路教員の満足度も相関して高くなる傾向があることが明らかになった。
言語 ja
内容記述
内容記述 The aim of this paper was to verify the relevance between satisfaction and frequency with transition teachers’ knowledge and skills in special needs schools’ school-to-work transition. A questionnaire was sent to a total of 492 transition teachers belong to 492 special needs school for intellectual disabilities, for collecting data of transition teachers’ level of their knowledge and skills, satisfaction of their knowledge and skills, Frequency of their knowledge and skills on serving school-to-work transition. These data were using Pearson’s correlation coefficient and analysis of variance. As the result, transition teachers with high expertise indicated higher satisfaction and frequency of using their knowledge and skills comparison with the other teachers. In spite of the level of transition teachers’ expertise, frequency of using their knowledge and skills have a significant correlation with their satisfaction levels.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は広島大学大学院平成23年度博士学位論文「特別支援学校(知的障害)高等部進路指導担当教員のコンピテンシーに関する研究―就業支援に関する知識・スキルに着目して―」の一部を加筆修正したものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42878
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-5406
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12383831
開始ページ
開始ページ 23
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
The Bulletin of the Center for Special Needs Education Research and Practice Graduate School of Education, Hiroshima University

号 15, p. 23-31, 発行日 2017-03-14
見出し
大見出し 原著
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 42878
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-04 03:29:42.046184
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3