ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
  3. 13号

定型発達幼児における行為と結果の因果関係に関する理解 <資料>

https://doi.org/10.15027/36903
https://doi.org/10.15027/36903
6b050e95-4d49-46fb-9c7d-2ed4216ef0a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSNERP_13_95.pdf CSNERP_13_95.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 定型発達幼児における行為と結果の因果関係に関する理解 <資料>
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding of the Causal Relationship in Typically Developing Children <Material>
言語 en
作成者 鈴木, 徹

× 鈴木, 徹

ja 鈴木, 徹

en Suzuki, Toru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 定型発達幼児
主題
主題Scheme Other
主題 因果関係
主題
主題Scheme Other
主題 自己の行為の理解
主題
主題Scheme Other
主題 typical developmental children
主題
主題Scheme Other
主題 causal relationship
主題
主題Scheme Other
主題 understanding of own behavior
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 鈴木ら(2014)は,行為と結果の因果関係の理解に関する課題において,学齢期の高機能自閉症者が定型発達者の課題成績とは異なる特徴を示したことを指摘した。本研究では,高機能自閉症者の課題成績が障害特徴を示唆しているのかについて,学齢期前の定型発達者にすごろく課題を実施して検証した。その結果,年長群の課題成績は良好であった。年中群は年長群と比べて著しく課題成績が低かったが,高機能自閉症者のような課題成績の特徴は見出されなかった。このことから,高機能自閉症者における因果関係の理解の特徴は障害特徴を示すことが示唆された。
言語 ja
内容記述
内容記述 Suzuki et al. (2014) was pointed out that high-functioning autism in task of understanding of the causal relationship between act and result showed a characteristic that is different from the typically developing children. This study was investigated to conduct causal relationship task to school age before the typically developing children about pointing out the Suzuki et al. (2014). As a result, the characteristics of high-functioning autism was not confirmed in the typically developing children in infancy. Thus, high-functioning autism who was suggested to exhibit difficulties in understanding the causal relationship.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36903
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-5406
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12383831
開始ページ
開始ページ 95
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
The Bulletin of the Center for Special Needs Education Research and Practice Graduate School of Education, Hiroshima University

号 13, p. 95-99, 発行日 2015-03
旧ID 36903
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-04 03:27:25.939489
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3