ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
  3. 13号

Evaluation of Speech-Related Attitude by Means of the KiddyCAT, CAT, and BigCAT, within a Larger Behavior Assessment Battery Framework for Children and Adults Who Stutter <Original Article>

https://doi.org/10.15027/36895
https://doi.org/10.15027/36895
bbfecf49-c6b2-4441-adea-e99bc963e7cd
名前 / ファイル ライセンス アクション
CSNERP_13_1.pdf CSNERP_13_1.pdf (727.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation of Speech-Related Attitude by Means of the KiddyCAT, CAT, and BigCAT, within a Larger Behavior Assessment Battery Framework for Children and Adults Who Stutter <Original Article>
言語 en
作成者 Vanryckeghem, Martine

× Vanryckeghem, Martine

en Vanryckeghem, Martine

Search repository
Kawai, Norimune

× Kawai, Norimune

en Kawai, Norimune

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 speech-associated attitude
主題
主題Scheme Other
主題 communication attitude
主題
主題Scheme Other
主題 KiddyCAT
主題
主題Scheme Other
主題 CAT
主題
主題Scheme Other
主題 BigCAT
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The assessment of a child or adult who stutters should not be limited to the investigation of the individual’s disfluencies. Given the abundance of data indicating that stuttering is not solely a speech impediment, the constituents that surround stuttering need to be evaluated during the initial assessment. This paper presents information on an assessment battery for school-age children and one for adults, the Behavior Assessment Battery, which investigates the affective, behavioral and cognitive sequelae that frame the stuttering disorder. More specifically, the focus of this paper will be on the cognitive component of the stuttering syndrome, not only among school-age children and adults, but even among the very young, incipient stutterer. The internationally-based research on the KiddyCAT, CAT and BigCAT assessment tools is being summarized. In addition, the current status of studies on attitude toward communication of individuals in Japan is introduced.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36895
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-5406
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12383831
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要
The Bulletin of the Center for Special Needs Education Research and Practice Graduate School of Education, Hiroshima University

号 13, p. 1-9, 発行日 2015-03
旧ID 36895
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-04 03:26:13.369942
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3