ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 倫理学研究
  3. 27号

成都ヴァルドルフ学校についての考察 : 卒業生と校長の調査を通して

https://doi.org/10.15027/51900
https://doi.org/10.15027/51900
b1b7aab7-e485-411f-ac3c-998d1727365b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JourEthicalStudies_27_35.pdf JourEthicalStudies_27_35.pdf (619.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 成都ヴァルドルフ学校についての考察 : 卒業生と校長の調査を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Some Considerations on Waldorf School in Chengdu: Through a survey of graduates and principals
言語 en
作成者 許, 暁萃

× 許, 暁萃

ja 許, 暁萃

en Xu, Xiaocui

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 In China, various problems have emerged in the promotion of “Quality-oriented education" because of the conventional view of education as “Examination-oriented education." In this background, many people are seeking an ideal school, true education, and ways to overcome this crisis. It is important for educators to have strong, novel ideas and theories of educational methods in order to overcome problematic situations and realize rich and true education. During the process of recognizing the necessity and importance of ideas and theories in education and investigating the history of education, I am strongly attracted to the education method and theory suggested by Rudolf Steiner (1865-1925), as well as some educators. This school, that practices the curriculum suggested by Steiner's deep and broad ideas, is known as Free Waldorf School or Rudolf Steiner School (in China, it is called “Waldorf" (HuaDeFu)) by many people. China's first Waldorf School, Chengdu Waldorf School, was founded in September 2004. Since then, practitioners at the School have sought to get it approved by the government, and in 2006 they received a formal approval for kindergarten. (In 2012, approval was received for primary education). This paper examines the direction of development of Waldorf education in China through a survey of four graduates and principals of the Chengdu Waldorf School.
言語 en
出版者
出版者 中四国倫理学研究会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51900
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0916-247X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10092749
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 倫理学研究
The Journal of Ethical Studies

号 27, p. 35-45, 発行日 2021-09-30
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 51900
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 12:22:44.357139
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3