WEKO3
アイテム
日本語版 Emotion Regulation Checklist の作成
https://doi.org/10.15027/55815
https://doi.org/10.15027/5581530faa3cc-79f3-4ba7-92ae-d2e7e1e0c699
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-21 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 日本語版 Emotion Regulation Checklist の作成 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Japanese validation of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in preschool children. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
松井, 杏樹
× 松井, 杏樹
× 清水, 寿代
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | 掲載された論文の著作権は,編集委員 会に帰属する。 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | emotion regulation checklist | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Japanese version | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | parent report | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | validation | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Emotion regulation is one of the most important factors in child development. However, it is a complex construct, few validated instruments are available to assess children. The mail purpose of this study was to test the factor structure of the Emotion Regulation Checklist (ERC) in a sample of Japanese children. A total of 197 mothers (46% girls) completed the ERC. Although this scale has been validated in divers cultural contexts, no study has analyzed its psychometric properties in a Japanese sample. Using structural equation modeling to examine the internal structure, we found that the original two-dimensional model fit the data from preschool children well. The reliability of the ERC subscales was 0.75 for ER and 0.84 for L/N. Additionally, we investigated the relationship between the ERC and children’s problem behavior. L/N was positively and significantly correlated with problem behaviors. These findings provide some support for the use of the Japanese parent version of the ERC with young children. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Research Institute of Early Childhood Education Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/55815 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 39 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 幼年教育研究年報 en : The Annual of research on early childhood 巻 46, p. 39-45, ページ数 7, 発行日 2024-10-30 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original Articles | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 55815 |