ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 46巻

森のようちえんの遊びにおける子どもと保育者の相互行為に関する研究 : 保育者の教示的無関心という視点から

https://doi.org/10.15027/55811
https://doi.org/10.15027/55811
584b657a-faff-42d6-afc3-ea942169ea10
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_46_5.pdf AREC_46_5.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-11-21
タイトル
タイトル 森のようちえんの遊びにおける子どもと保育者の相互行為に関する研究 : 保育者の教示的無関心という視点から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Interactions between Children and Teachers during Play in a Forest Kindergarten: From the Perspective of the Teachers’ Indifference
言語 en
作成者 大野, 歩

× 大野, 歩

ja 大野, 歩

en OHNO, Ayumi

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en NANAKIDA, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 掲載された論文の著作権は,編集委員 会に帰属する。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Forest kindergarten
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 interaction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 play
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher indifference
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to analyze the interactions between children and teachers at a “forest kindergarten" in Japan from the perspective of the teachers’ indifference, which attitudes of adults towards children as practitioners rather than learners and organising their participation in activities, based on the Hunter-Gatherer Childhood Model. The study then clarified the early childhood education and care practices that nurture children’s spontaneous learning through play in the natural environment. The research method focused on the observation of practices at a forest kindergarten, and the analysis method examined the interactions between children and teachers. Analysis of the ‘child-teacher’ adjacecy pairs showed that the following three patterns dominated the number of occurrences of the interaction.:the [justification-acceptance] pair (8), which is a reciprocal action in which the child expresses his or her view and the teacher accepts the child’s opinion; the [change of framework-question] pair (7), which is a reciprocal action in which the child performs a new act different from the previous one and the teacher asks a question about the act (7), a mutual action in which the child performs a new act that is different from the previous one and the teacher accepts the behaviour of the child [change of framework - acceptance] pair (6). During play times at the forest kindergarten, children and adults participate in activities from the same standpoint in a natural environment that cannot be manipulated. As a result, children’s opinions for play are more likely to be reflected in the activities. Furthermore, in a natural environment such as a forest, there arises a need for adults and children to face each other as individuals, transcending the teacher–pupil relationship, which may be where the roots of independent learning lie.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute of Early Childhood Education Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55811
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-19K02612/
研究課題番号 19K02612
研究課題名 乳幼児期の学びの質を維持・向上させるカリキュラムマネジメントの開発に関する研究
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 乳幼児期の学びの質を維持・向上させるカリキュラムマネジメントの開発に関する研究
言語 ja
開始ページ
開始ページ 5
書誌情報 ja : 幼年教育研究年報
en : The Annual of research on early childhood

巻 46, p. 5-12, ページ数 8, 発行日 2024-10-30
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 55811
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:47:38.620629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3