WEKO3
アイテム
幼児期における身体的・言語的関わりと子どもの社会的行動の関連
https://doi.org/10.15027/54604
https://doi.org/10.15027/54604826f8a80-0bb7-49e4-9314-ddff74d40fa1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-11-27 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 幼児期における身体的・言語的関わりと子どもの社会的行動の関連 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The relationship between physical and verbal involvement and children’s social behaviors in early childhood | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
森田, 晃成
× 森田, 晃成
× 清水, 寿代
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | 掲載された論文の著作権は,編集委員 会に帰属する。 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | children’s social behavior | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | infancy | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | physical involvement | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | verbal involvement | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | We examined the relationship between mothers’ physical and verbal involvement with their children in early childhood and their children’s social behaviors, such as impulsive and hyperactive, aggressive, isolating, or cooperative adaptive behaviors, and then noted changes in these relationships over time by gender and sibling status. The results showed that verbal involvement consistently had a positive effect on children’s social behavior. By contrast, physical involvement had a negative effect on children’s social behavior at the age of 6. However, the results suggested that physical involvement may have a positive effect on children’s social behavior in 5-year-old girls. Generally speaking, the results indicated that verbal involvement is effective in early childhood, and that physical involvement should be gradually decreased. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Research Institute of Early Childhood Education Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/54604 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 61 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 幼年教育研究年報 en : The Annual of research on early childhood 巻 45, p. 61-68, ページ数 8, 発行日 2023-10-31 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original Articles | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 54604 |