WEKO3
アイテム
乳児保育における保育者の協働性 : 外遊びの支度の場面から
https://doi.org/10.15027/53088
https://doi.org/10.15027/530883b4de28e-98b0-4452-8b72-789b704384fb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 乳児保育における保育者の協働性 : 外遊びの支度の場面から | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Collaboration of caregivers in infant care: Case study of getting ready to play outside | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
奥新, 恵理
× 奥新, 恵理
× 七木田, 敦
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | collaboration | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | infant care | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | dyadic-level and group-level sensitivity | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | sensitivity | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | responsibility system | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | As research on non-cognitive abilities has progressed, the importance of infant care has grown. However, despite its importance, caregivers work in a wide range of capacities making it difficult to form relationships with caregivers. Therefore, the purpose of this study is to analyze the collaborative nature of caregivers in practical infant care situations from the perspective of dyadic-level and group-level sensitivity, and to provide a new perspective on the responsibility system in infant care. As such, it aims to provide a new perspective on the infant care system. For this purpose, we analyzed the relationship between caregivers from the perspective of these two sensitivities, based on a case study of a situation in which they were preparing for outdoor play. Results showed that caregivers can establish a bilateral relationship with the child by using their own collective sensitivities, without being bound by the framework of the responsibility system. In other words, it was suggested that if collaboration is generated through the caregivers’ using their sensitivities, it is possible to construct a bilateral relationship with the child. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53088 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 65 | |||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 44, p. 65-71, 発行日 2022-10-25 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original Articles | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 53088 |