ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 44巻

気になる子どもの外在化問題に対する保育者の認知と認知傾向のフィードバックの有効性

https://doi.org/10.15027/53085
https://doi.org/10.15027/53085
59f131d1-a594-4a0f-96ef-a6462f80cfa4
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_44_35.pdf AREC_44_35.pdf (587.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 気になる子どもの外在化問題に対する保育者の認知と認知傾向のフィードバックの有効性
言語 ja
タイトル
タイトル ECEC Teachers’ cognition of Externalizing Problems of Children with Special Needs, and Effectiveness of Feedback of Cognitive Tendencies
言語 en
作成者 濱田, 祥子

× 濱田, 祥子

ja 濱田, 祥子

en HAMADA, Shoko

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en SUGIMURA, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 externalizing problems
主題
主題Scheme Other
主題 children with special needs
主題
主題Scheme Other
主題 feedback
主題
主題Scheme Other
主題 BPS model (Bio-Psycho-Social model)
主題
主題Scheme Other
主題 reflection
内容記述
内容記述 Two surveys were conducted to examine the cognition of externalizing problems by early childhood education and care (ECEC) teachers, and the effectiveness of feedback on cognitive tendencies. Survey 1 administered a questionnaire to ECEC teachers on the description of a 5-year-old child’s daily situation at the ECEC to examine their cognition of the severity, burden, background factors, and correspondence with the externalizing problems and their relationship to childcare. The analysis of the 77 open-ended responses generated six categories of background factors for externalizing problems, as recognized by ECEC teachers, and ten categories of correspondence. The results showed that the more group-cohesion-oriented teachers were, the higher they recognized the severity and burden of actions related to externalization. In childcare, emphasizing the needs of each child, and behaviors related to externalizing problems were considered less severe. These teachers tended to reflect on the relationships in the ECEC, and chose environmental adjustment over direct instruction, based on their understanding of the child. In Study 2, the results of Study 1 were used as feedback to analyze the relationship between the effectiveness of feedback and daily reflections. There were 80 participants in the analysis. The mean score for effectiveness was 4.89 (on a 6-point scale), indicating that the feedback was generally effective. The higher the reflection score, the higher the score of effectiveness. Based on these results, support for ECEC teachers is important to prevent the vicious cycle surrounding externalizing problems.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,科学研究費補助金(課題番号:18K13134,研究代表者:濱田祥子)の助成を受けて行った。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53085
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 44, p. 35-47, 発行日 2022-10-25
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 53085
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:45:15.490072
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3