Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
東広島市の就学前保育施設の保育の質と乳幼児の育ちに関する評価研究 : 令和3年度報告から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Quality of Early Childhood Education and Care and Child Development Evaluation Research in Higashi-hiroshima.: A report of 2021 |
|
言語 |
en |
作成者 |
七木田, 敦
杉村, 伸一郎
中坪, 史典
清水, 寿代
井辺, 和杜
表, 夏子
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2022 幼年教育研究年報編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Early childhood education and care |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Quality |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher assessment |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
parent evaluation |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
In this study, we clarified how the quality of childcare at preschool childcare facilities (kindergartens, nursery schools, certified children’s kindergartens ) in the city is affected by the implementation status of the “Higashi-Hiroshima City Early Childhood Education and Childcare Action Plan." The Action Plan includes, (1) the creation of an attractive childcare environment that nurtures the five abilities, (2) the promotion of natural childcare, (3) the enhancement of public childcare, and (4) the training and collaboration of childcare coordinators. Specifically, first, we clarified how teachers played a role in the growth of children from 0 years to preschool age through the implementation of the Higashi-Hiroshima City Early Childhood Education and Childcare Action Plan; second, we also evaluated parental childcare. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/53082 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
5 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 44,
p. 5-16,
発行日 2022-10-25
|
見出し |
|
|
大見出し |
特集論文 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Special Issue Articles |
|
言語 |
en |
旧ID |
53082 |