WEKO3
アイテム
幼児期におけるレジリエンスの育成に関する研究 : 保育者の意識に焦点を当てて
https://doi.org/10.15027/51503
https://doi.org/10.15027/51503f566160a-49b3-405d-8abc-5b9ca908abd9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 幼児期におけるレジリエンスの育成に関する研究 : 保育者の意識に焦点を当てて | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study on the Development of Resilience during Early Childhood: Focusing on the awareness of Nursery Teachers | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
劉, 梅
× 劉, 梅
× 七木田, 敦
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Resilience | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Early Childhood | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | awareness of Nursery Teachers | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to clarify nursery teachers’ awareness of what is children’s resilience and how to help them recovering from difficulties in kindergarten by conducting a questionnaire survey, and to present suggestions on the development of resilience during early childhood. The results clarified that most of nursery teachers think it is important to cultivate resilience during early childhood, but they don’t have a comprehensive understanding of resilience. They tend to cultivate resilience of young children from the viewpoint of sociality and problem-solving. This suggests the need to provide childcare with a focus on the self-adjusting qualities within resilience. In addition, nursery teachers need to planning some activities to cultivate children’s resilience, not only through daily involvement such as watching over children’s behavior or accepting their feelings. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/51503 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 97 | |||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 43, p. 97-104, 発行日 2021-10-15 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original Articles | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 51503 |