ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 43巻

幼児教育アドバイザーによる継続訪問の効果 : 所感の変容の分析から

https://doi.org/10.15027/51495
https://doi.org/10.15027/51495
4faeec82-645d-40e5-bd52-0164a5f6b4e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_43_25.pdf AREC_43_25.pdf (466.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児教育アドバイザーによる継続訪問の効果 : 所感の変容の分析から
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of Continuous Visits by Early Childhood Education Advisors: Based on the analysis of the advisor’s visit report
言語 en
作成者 上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en UEYAMA, Rutsuko

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en SUGIMURA, Shinichiro

Search repository
清水, 寿代

× 清水, 寿代

ja 清水, 寿代

en SHIMIZU, Hisayo

Search repository
濱田, 祥子

× 濱田, 祥子

ja 濱田, 祥子

en HAMADA, Shoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood care and education advisor visits
主題
主題Scheme Other
主題 continuous visits
主題
主題Scheme Other
主題 reports written by the advisor
内容記述
内容記述 This study aimed to clarify the changing awareness of the issues, advice, and impressions of the preschool and nursery of early childhood education advisors through continuous visits. The analysis was based on a report written after visits by three advisors. The results showed that, the advisors considered the issues to lie in the simultaneous care and education program, the environment in which children cannot develop their own activities, and the insufficient support from early childhood care and education teachers. The advisors gave advice based on understanding the issues. Specifically, the advice on environment creation was concrete and practical. With appropriate advice from the advisors, the surroundings improved, and the children’s behavior changed. Hence, continuous visits by advisors contribute to the improvement of the quality of early childhood care and education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51495
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 43, p. 25-34, 発行日 2021-10-15
見出し
大見出し 特集論文
言語 ja
見出し
大見出し Special Issue Articles
言語 en
旧ID 51495
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:43:34.078230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3