ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 43巻

幼児教育アドバイザー所感における助言の内容とタイプ

https://doi.org/10.15027/51494
https://doi.org/10.15027/51494
f48846cf-64e2-4fc2-866b-b7ae0034cde6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_43_15.pdf AREC_43_15.pdf (493.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児教育アドバイザー所感における助言の内容とタイプ
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of the Content and Type of Advice in Early Childhood Education Advisors’ Comments
言語 en
作成者 杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en SUGIMURA, Shinichiro

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en UEYAMA, Rutsuko

Search repository
濱田, 祥子

× 濱田, 祥子

ja 濱田, 祥子

en HAMADA, Shoko

Search repository
清水, 寿代

× 清水, 寿代

ja 清水, 寿代

en SHIMIZU, Hisayo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood education advisor
主題
主題Scheme Other
主題 advisors’ comments
主題
主題Scheme Other
主題 type of advice
主題
主題Scheme Other
主題 quality in early childhood care and education
内容記述
内容記述 This study aimed to clarify the state of advice given by early childhood education advisors and to examine the desirable ways of giving advice. Specifically, we analyzed 266 visitation records to discover what kind of advice was given and how it was given. The results showed that the contents related to “childcare content," “environment creation," and “understanding children" accounted for three-fourths of the total advice contents. Regarding the type of advice, nearly half the advisors reported specific methods and ideas, while nearly half encouraged caregivers and preschools to think for themselves and to continue by affirming the state of childcare. Additionally, it was suggested that the advisors changed the way they gave advice depending on its content. Based on the above results, we discussed the meaning of the advice when it does not correspond to the contents of the request, the sharing of the current situation and the target situation, whether the way of communicating actions and thoughts to change the current situation is direct or indirect, and the use of the categories of advice contents and methods.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51494
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 43, p. 15-23, 発行日 2021-10-15
見出し
大見出し 特集論文
言語 ja
見出し
大見出し Special Issue Articles
言語 en
旧ID 51494
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:43:25.807738
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3