ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 42巻

大正,昭和初期における先住民アイヌの子育てと保育 : ジョン・バチラー,バチラー八重子による平取幼稚園と日曜学校を中心に

https://doi.org/10.15027/50042
https://doi.org/10.15027/50042
9e6f0cd5-1d8b-4b3e-9fbb-361aa302deaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_42_27.pdf AREC_42_27.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大正,昭和初期における先住民アイヌの子育てと保育 : ジョン・バチラー,バチラー八重子による平取幼稚園と日曜学校を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Child Rearing and Early Childhood Education and Care of Indigenous Ainu in the Taisyo Period and Early Showa Era: Focusing on the Biratori Kindergarten and Sunday School founded by John and Yaeko Batchelor
言語 en
作成者 島津, 礼子

× 島津, 礼子

ja 島津, 礼子

en SHIMAZU, Reiko

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en NANAKIDA, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 Ainu
主題
主題Scheme Other
主題 John Batchelor
主題
主題Scheme Other
主題 Yaeko Batchelor
主題
主題Scheme Other
主題 Biratori Kindergarten
主題
主題Scheme Other
主題 Indigenous
内容記述
内容記述 In the Taisyo Period and Early Showa Era, Japanese indigenous Ainu school age students were under the assimilation policy of the government. They were also restricted from using the Ainu language and discriminated against by Japanese students at school. This study focused on traditional Ainu child rearing and the early childhood education and care at the Biratori Kindergarten and Sunday School founded by John and Yaeko Batchelor. We attempted to identify the contents and purpose of the establishment of these schools by using historical documents, the Batchelors’ writings, and interviews with those who attended the school. Our findings were as follows: 1) Ainu and Japanese children played together; 2) Ainu language and culture were not restricted but used for children’s education at Biratori Kindergarten and Sunday School. Thus, we concluded that John and Yaeko Batchelor hoped that Ainu and Japanese children would understand each other in their early years during a time period that was hard for the Ainu people.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS 科研費JP17K18643の助成を受けたものです。 本稿は2019年12月7日,日本乳幼児教育学会第29回大会における発表に加筆したものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50042
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 42, p. 27-35, 発行日 2020-10-10
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 50042
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:42:44.066036
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3