ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 40巻

保育における子ども理解の研究動向 : 保育者の認知過程の観点から

https://doi.org/10.15027/46525
https://doi.org/10.15027/46525
549d5a45-99ad-48c9-8993-65cb36477d6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_40_61.pdf AREC_40_61.pdf (516.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育における子ども理解の研究動向 : 保育者の認知過程の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Review of studies on teachers’ understanding of children’s behaviors and characteristics: With a focus on cognitive processes
言語 en
作成者 上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en Ueyama, Rutsuko

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 kindergarten and nursery school teachers
主題
主題Scheme Other
主題 perspectives or perception
主題
主題Scheme Other
主題 practical knowledge
主題
主題Scheme Other
主題 cognitive processes
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Recently, researchers have begun to examine teachers’ perspectives on and understanding of the behaviors and characteristics of children. This paper reviews previous studies based on the following four topics. First, it examines the link between teachers’ perspectives and teachers’ behaviors, suggesting that teachers have common perspectives or frameworks and particular interaction styles depending on children’s behaviors and characteristics. Second, it examines teachers’ perspectives toward children’s behaviors and characteristics, identifying the importance of the external objective viewpoint, the internal empathetic viewpoint, and the background environment. Third, regarding reflection for improving teachers’ understanding of children, previous research suggests that it is important that teachersreflect on children analytically. To reflect on children analytically, teachers need to be particularly aware of the external objective viewpoint, the internal empathetic viewpoint, and the background environment. Fourth, regarding knowledge for understanding the behaviors and characteristics of children, more research is needed concerning the specific nature of knowledge and knowledge representation, particularly with reference to cognitive psychology research. Finally, the review suggests that it is necessary to clarify and visualize the cognitive processes involved in teachers’ understanding of children’s behaviors and characteristics.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46525
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 61
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 40, p. 61-71, 発行日 2018-10-19
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original work paper
言語 en
旧ID 46525
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:40:45.380835
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3