ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 40巻

保育所の子育て支援におけるポートフォリオの活用 : 保護者の記述内容の分析を中心に

https://doi.org/10.15027/46521
https://doi.org/10.15027/46521
318658bc-a7ff-4496-817e-63db77c1f520
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_40_23.pdf AREC_40_23.pdf (551.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育所の子育て支援におけるポートフォリオの活用 : 保護者の記述内容の分析を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Using portfolios to support parent’s child-rearing: Analysis of descriptions by parents
言語 en
作成者 松井, 剛太

× 松井, 剛太

ja 松井, 剛太

en Matsui, Gota

Search repository
片岡, 元子

× 片岡, 元子

ja 片岡, 元子

en Kataoka, Motoko

Search repository
水津, 幸恵

× 水津, 幸恵

ja 水津, 幸恵

en Suizu, Sachie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 child-rearing
主題
主題Scheme Other
主題 portfolio
主題
主題Scheme Other
主題 parents
主題
主題Scheme Other
主題 analysis of description
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the practical use of portfolios to support parent’s child-rearing in a day care center. This study focuses on the description for three years by nine parents with children of 0, 1, and 2 years of age. Analyses are based on five perspectives of behaviorism, meritocracy, moralism, interpretivism, and empathy. Four parents also participated in focus group interviews. Findings from an analysis of the descriptions confirmed that about sixty percent of the descriptions could be classified under behaviorism and meritocracy. The results from the qualitative analysis of focus group interviews supported the view that parents used their portfolios as source of information for their child-rearing and re-evaluating the characteristics of their children through the differences in their children’s behavior between home and the day care center. Mixed data of these descriptions and the focus group interviews suggested two possibilities for the practical use of portfolios. First, teachers can provide the information to parents according to child’s developmental stage. Specifically, two-year old children can talk with their parents regarding the contents of the portfolio. This situation is different from that with children aged 0 years old and one-year olds. Second, teachers should be aware that the acceptance of such portfolios differs between parents with first-born children and those who have other children already.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46521
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 23
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 40, p. 23-31, 発行日 2018-10-19
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original work paper
言語 en
旧ID 46521
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:40:11.386469
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3