ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 39巻

子ども同士のトラブルに対する保育者と小学校教諭の言葉かけ : テキストマイニングの手法を用いた教育学部生との比較検討

https://doi.org/10.15027/44447
https://doi.org/10.15027/44447
780deb6a-ff29-4366-b654-4a7af9d440b6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_39_33.pdf AREC_39_33.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子ども同士のトラブルに対する保育者と小学校教諭の言葉かけ : テキストマイニングの手法を用いた教育学部生との比較検討
言語 ja
タイトル
タイトル Daycare and Elementary School Teachers’ Verbal Support Regarding Trouble Between Children: A Comparative Study with Undergraduate Students Using the Text Mining Method
言語 en
作成者 越中, 康治

× 越中, 康治

ja 越中, 康治

en Etchu, Koji

Search repository
目久田, 純一

× 目久田, 純一

ja 目久田, 純一

en Mekuta, Jun-ichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 daycare teachers
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school teachers
主題
主題Scheme Other
主題 peer trouble between children
主題
主題Scheme Other
主題 verbal support
主題
主題Scheme Other
主題 text mining
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to explore characteristics of daycare and elementary school teachers’ verbal support to children in the context of peer trouble. A questionnaire survey was conducted among daycare teachers, which included kindergarten teachers and elementary school teachers, as well as undergraduate teaching students, who were mainly students studying to be elementary school teachers. They were requested to freely describe the verbal support they used in situations of trouble among children, and an analysis was conducted using text mining. Results revealed that undergraduate teaching students tended to make suggestions and issue warnings, such as “you cannot hit" or “you cannot do that." Many suggestions and warnings among the elementary school teachers were similar to those of the undergraduates; however, there were also questions such as “why" and “what did you want to do?" Conversely, although, similar to the elementary school teachers, the daycare teachers asked many questions, they offered relatively few suggestions and warnings as compared with the undergraduate teaching students and elementary school teachers. It was found that daycare teachers, elementary school teachers, and undergraduate teaching students all have their own characteristic expressions.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は日本パーソナリティ心理学会第21回大会において発表した内容を加筆・修正したものである。本研究はJSPS 科研費15K17263の助成を受けた。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44447
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 33
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 39, p. 33-41, 発行日 2017-09-22
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original work paper
言語 en
旧ID 44447
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:39:11.243543
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3