WEKO3
アイテム
再構成課題における日本と中国の幼児の空間参照枠の使用 : 実験者位置の影響
https://doi.org/10.15027/44445
https://doi.org/10.15027/4444513df1edf-0db5-40b5-8bd5-e89d17195d1a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 再構成課題における日本と中国の幼児の空間参照枠の使用 : 実験者位置の影響 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Japanese and Chinese Children’s Use of Spatial Reference Frames in a Reconstruction Task: The Effects of Experimenter’s Position | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
鄭, 暁琳
× 鄭, 暁琳
× 杉村, 伸一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2017 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | spatial reference frame | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cognitive development | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | young children | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Humans typically use three kinds of spatial reference system to understand the world: the relative reference frame, the absolute reference frame, and the intrinsic reference frame. In the current study, we used a reconstruction task (the animals-in-a-row task) to examine the development of the spatial reference system in children. Japanese and Chinese children aged 3-5 years participated in experiments to examined whether Japanese and Chinese children utilized different reference frames in a reconstruction task and whether children utilized different reference frames when the experimenter’s position was changed. The results revealed that Chinese children using relative or absolute reference frame increased with age and the other responses decreased with age. However, in Japanese children only the other responses decreased with age. In addition, both Japanese and Chinese children tended to use absolute reference frames when the experimenter was in an absolute position, and they tended to use the relative reference frame when the experimenter was in a relative position. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/44445 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 5 | |||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 39, p. 5-11, 発行日 2017-09-22 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original work paper | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 44445 |