ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 39巻

再構成課題における日本と中国の幼児の空間参照枠の使用 : 実験者位置の影響

https://doi.org/10.15027/44445
https://doi.org/10.15027/44445
13df1edf-0db5-40b5-8bd5-e89d17195d1a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_39_5.pdf AREC_39_5.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 再構成課題における日本と中国の幼児の空間参照枠の使用 : 実験者位置の影響
言語 ja
タイトル
タイトル Japanese and Chinese Children’s Use of Spatial Reference Frames in a Reconstruction Task: The Effects of Experimenter’s Position
言語 en
作成者 鄭, 暁琳

× 鄭, 暁琳

ja 鄭, 暁琳

en Zheng, Xiaolin

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 spatial reference frame
主題
主題Scheme Other
主題 cognitive development
主題
主題Scheme Other
主題 young children
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Humans typically use three kinds of spatial reference system to understand the world: the relative reference frame, the absolute reference frame, and the intrinsic reference frame. In the current study, we used a reconstruction task (the animals-in-a-row task) to examine the development of the spatial reference system in children. Japanese and Chinese children aged 3-5 years participated in experiments to examined whether Japanese and Chinese children utilized different reference frames in a reconstruction task and whether children utilized different reference frames when the experimenter’s position was changed. The results revealed that Chinese children using relative or absolute reference frame increased with age and the other responses decreased with age. However, in Japanese children only the other responses decreased with age. In addition, both Japanese and Chinese children tended to use absolute reference frames when the experimenter was in an absolute position, and they tended to use the relative reference frame when the experimenter was in a relative position.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44445
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 5
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 39, p. 5-11, 発行日 2017-09-22
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original work paper
言語 en
旧ID 44445
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:38:45.443879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3