ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 38巻

KJ 法を用いた園内研修において保育者はどのような振る舞いをしているのか

https://doi.org/10.15027/41546
https://doi.org/10.15027/41546
c535b105-af99-4541-97e8-1fa2f1b79415
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_38_69.pdf AREC_38_69.pdf (454.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル KJ 法を用いた園内研修において保育者はどのような振る舞いをしているのか
言語 ja
タイトル
タイトル How Do the Kindergarten Teachers Behave for In-School Staff Development Utilizing the KJ Method?
言語 en
作成者 伊勢, 慎

× 伊勢, 慎

ja 伊勢, 慎

en Ise, Makoto

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en Sakai, Aiichiro

Search repository
保木井, 啓史

× 保木井, 啓史

ja 保木井, 啓史

en Hokii, Takafumi

Search repository
濱名, 潔

× 濱名, 潔

ja 濱名, 潔

en Hamana, Kiyoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 behavior of kindergarten teachers
主題
主題Scheme Other
主題 KJ method
主題
主題Scheme Other
主題 in-school staff development in early childhood education and care
主題
主題Scheme Other
主題 sense of security
主題
主題Scheme Other
主題 non-threatening environment
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the behavior of kindergarten teachers during an in-school staff development training program utilizing KJ method. The study focused on the nature of the verbal interaction between individual teachers. The study also examined how kindergarten teachers respond to criticism and comments from their colleague. We elicited feedback from the kindergarten teachers via an interview designed to examine their behavior. The SCAT method of qualitative analysis was used to decode the implicit meanings in the feedback data on a step-by-step basis. The study found that, firstly, kindergarten teachers were not retentive when presenting, asking questions, and giving opinions. This behavior pattern contradicted the social stigma against the offering of one’s opinion and contributed to a sense of security that was conducive to the eliciting of further opinions. Secondly, the kindergarten teachers exhibited behavior that was very accepting of the opinions of others. This behavior extended even to the most-senior and expert kindergarten teachers who were receptive to suggestions and opinions from less-experienced teachers. The results of this study therefore suggest that it is important to create a non-threatening environment and to behave in a receptive manner when aiming at quality improvement within the kindergarten teaching profession.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/41546
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 38, p. 69-76, 発行日 2016-10-17
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original work paper
言語 en
旧ID 41546
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:38:03.113102
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3