ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 37巻

保育者による省察と実践力の認知との関連 : クラスター分析を用いたグループ間の比較 <資料>

https://doi.org/10.15027/39611
https://doi.org/10.15027/39611
6b3e0683-a76a-448a-93da-3b3842fb53af
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_37_107.pdf AREC_37_107.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育者による省察と実践力の認知との関連 : クラスター分析を用いたグループ間の比較 <資料>
言語 ja
タイトル
タイトル Relationships between nursery teachers’ reflection and perception of practical skills : Comparison of reflection pattern by cluster analysis <Short report>
言語 en
作成者 上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en Ueyama, Rutsuko

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichirou

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 practical skills
主題
主題Scheme Other
主題 nursery teachers
主題
主題Scheme Other
主題 reflection
主題
主題Scheme Other
主題 cluster analysis
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to reveal the difference between reflection patterns of nursery teachers by cluster analysis, and examined the relationships between reflection patterns and the teachers’ perception of practical skills.As reflection is an important cognitive skill in early childhood education and care, analysis that considers both individual differences and group characteristics is necessary. A questionnaire survey was conducted among 434 nursery teachers. Cluster analysis revealed 7 subtypes of reflection pattern. And the 7 subtypes were categorized into three groups:low, middle, and high. On comparing the reflection patterns in the three groups, even if the frequency of the reflection was at the same level, characteristics regarding targets or the level of reflection were different. In relationships between the perception of practical skills and reflection, differences in the target or level of reflection were associated with behavioral aspects regarding how one reacts to children. We concluded that in conferences and during training it may be possible to examine specific teaching efforts according to individuals’ reflection patterns.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39611
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 107
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 37, p. 107-113, 発行日 2015-10-15
旧ID 39611
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:36:54.832274
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3