WEKO3
アイテム
保育者による省察と実践力の認知との関連 : クラスター分析を用いたグループ間の比較 <資料>
https://doi.org/10.15027/39611
https://doi.org/10.15027/396116b3e0683-a76a-448a-93da-3b3842fb53af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 保育者による省察と実践力の認知との関連 : クラスター分析を用いたグループ間の比較 <資料> | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Relationships between nursery teachers’ reflection and perception of practical skills : Comparison of reflection pattern by cluster analysis <Short report> | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
上山, 瑠津子
× 上山, 瑠津子
× 杉村, 伸一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | practical skills | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | nursery teachers | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reflection | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cluster analysis | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study aimed to reveal the difference between reflection patterns of nursery teachers by cluster analysis, and examined the relationships between reflection patterns and the teachers’ perception of practical skills.As reflection is an important cognitive skill in early childhood education and care, analysis that considers both individual differences and group characteristics is necessary. A questionnaire survey was conducted among 434 nursery teachers. Cluster analysis revealed 7 subtypes of reflection pattern. And the 7 subtypes were categorized into three groups:low, middle, and high. On comparing the reflection patterns in the three groups, even if the frequency of the reflection was at the same level, characteristics regarding targets or the level of reflection were different. In relationships between the perception of practical skills and reflection, differences in the target or level of reflection were associated with behavioral aspects regarding how one reacts to children. We concluded that in conferences and during training it may be possible to examine specific teaching efforts according to individuals’ reflection patterns. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/39611 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 107 | |||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 37, p. 107-113, 発行日 2015-10-15 |
|||||||||||||
旧ID | 39611 |