Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
幼児の感情理解と社会性の関連 <研究論文> |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The relationship between emotional understanding and social skills in young children <Research papers> |
|
言語 |
en |
作成者 |
清水, 寿代
鄭, 暁林
浦上, 萌
上山, 瑠津子
三宅, 英典
永野, 美咲
藤岡, 真紀
清水, 健司
杉村, 伸一郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
emotional understanding |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
social skills |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
young children |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study investigated the relationships between emotional understanding and social skills in young children. Participants were 111 children (4-6 years old), 59 of whom were boys and 52 were girls. The investigator told a story and asked each child to answer with what kind of emotion (happy, sad, or angry) the protagonist would feel. The results showed that there was a significant correlation between children’s emotional understanding and social skills in the elder age group (ages 61-72 months), but no equivalent significant correlation in the younger age group (ages 48-60 months). These results suggest that the relationship between emotional understanding and social skills in children could be distinguished according to age group. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/39607 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
75 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 37,
p. 75-83,
発行日 2015-10-15
|
旧ID |
39607 |