ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 37巻

実践研究における保育者と研究者との連携のあり方 : 大学院生の役割に着目して <第2部 地域連携>

https://doi.org/10.15027/39603
https://doi.org/10.15027/39603
ea6db25d-5e46-489b-a11b-3e18bc1a225d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_37_47.pdf AREC_37_47.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 実践研究における保育者と研究者との連携のあり方 : 大学院生の役割に着目して <第2部 地域連携>
言語 ja
タイトル
タイトル Collaboration between kindergarten teachers and researchers in practice research : The role of graduate students <Collaboration with the local community>
言語 en
作成者 伊藤, 優

× 伊藤, 優

ja 伊藤, 優

en Ito, Yu

Search repository
浦上, 萌

× 浦上, 萌

ja 浦上, 萌

en Uragami, Moe

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en Ueyama, Rutsuko

Search repository
境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en Sakai, Aiichiro

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en Nanakida, Atsushi

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichirou

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 the role of graduate students
主題
主題Scheme Other
主題 collaborative research
主題
主題Scheme Other
主題 practice research
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this study was to examine how the role of graduate students differs when university professors participate in collaborative research. The study method involved the researcher interviewing three kindergarten teachers who had participated in various forms of practice research. The teachers were aware of four roles of graduate students. The following was shown as four roles. (1) Graduate students sympathize with teachers, and give them a boost by acting in an approving manner towards the teachers’ practice. (2) Graduate students supplement and explain the words of the university professors, leading them to act as intermediaries. (3) Graduate students give their opinions to teachers in a positive way. (4) Graduate students also take on a guidance role by supporting teachers. When university professors participated in the research, the graduate students took on an intermediary role between the university professors and the kindergarten teachers. However, the students tended to take on a stronger guidance role when the university professors were not present. In other words, the role of the graduate students changed in the presence of university professors. Therefore, the various roles adopted by the graduate students contributed to the success of collaborative research between teachers and researchers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39603
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 37, p. 47-53, 発行日 2015-10-15
旧ID 39603
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:34:10.615550
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3