ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 37巻

実践研究における保育者と研究者との連携のあり方 : 実践研究をめぐる認識の相違 <第2部 地域連携>

https://doi.org/10.15027/39602
https://doi.org/10.15027/39602
b4c65a26-bf00-4ee1-a042-9d2603aa08c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_37_37.pdf AREC_37_37.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 実践研究における保育者と研究者との連携のあり方 : 実践研究をめぐる認識の相違 <第2部 地域連携>
言語 ja
タイトル
タイトル Collaboration between kindergarten teachers and researchers in practice research : Difference in recognition of practice research <Collaboration with the local community>
言語 en
作成者 境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en Sakai, Aiichiro

Search repository
浦上, 萌

× 浦上, 萌

ja 浦上, 萌

en Uragami, Moe

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en Ueyama, Rutsuko

Search repository
伊藤, 優

× 伊藤, 優

ja 伊藤, 優

en Ito, Yu

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en Nanakida, Atsushi

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichirou

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 Collaboration
主題
主題Scheme Other
主題 Practice research
主題
主題Scheme Other
主題 Difference in recognition
主題
主題Scheme Other
主題 Structure like the tug of war
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In practice research on early childhood care and education, collaboration between practitioners and researchers has been actively implemented. However, such partnerships have not always been successful. In such cases, it is necessary to consider the possibility of a difference in the recognition of practice research between the two parties. The purpose of this study was to clarify such recognition differences between kindergarten teachers and researchers. Interviews with kindergarten teachers and researchers who collaborated in performing practice research were qualitatively analyzed. Results showed that recognition of five items of research - research themes, scope, duration, results, and application possibilities - differed between researchers and kindergarten teachers. Teachers, being more practice oriented, prefer more concrete research themes and scope, whereas researchers lean more toward abstract themes and scope. In addition, teachers give little consideration to research duration, whereas researchers focus on the need to gather and analyze the data within the determined period. Moreover, neither of the parties is fully aware of these differences. Consequently, interaction in the collaboration may come to resemble a “tug-of-war" with both partners asserting their own viewpoints.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39602
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 37
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 37, p. 37-45, 発行日 2015-10-15
旧ID 39602
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:34:02.220096
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3