Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
幼児期の模倣における創造の萌芽 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The germination of creation in young children's imitation |
|
言語 |
en |
作成者 |
浅川, 淳司
杉村, 伸一郎
岡花, 祈一郎
牧, 亮太
鄭, 暁琳
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2011 幼年教育研究年報編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Imitation |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Creation |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Emotion |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Early childhood |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Empathy |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
There were two purposes of the present study. The first was to examine the relation between change of imitation and emotion. The second was to study process of change in the intention of imitation and imitation by emotion. The paticipants were 3 years old children and the classroom teacher. The investigators observed children's and their teacher's activity in the natural setting. The results of observation showed that the change of imitation related with positive emotion. Analyzing episode, the positive emotion changed the intention of imitation and then turned imitation into creation. Moreover, it was also suggested that individual emotion was transformed into empathy through imitation. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/33683 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
105 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 33,
p. 105-113,
発行日 2011-12-01
|
旧ID |
33683 |