Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
5歳児の遊びの展開プロセス : 模倣による縦と横の広がり |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A function of Imitation in 5-years old children's Play |
|
言語 |
en |
作成者 |
岡花, 祈一郎
牧, 亮太
佐藤, 裕樹
浅川, 淳司
杉村, 伸一郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2011 幼年教育研究年報編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Imitation |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Play |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Horizontal recontexualization |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Vertical recontexualization |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purposes of this study are to examine for a function of imitation in 5-years old children's Play. The second was to study process of change in the intention of imitation in children's play. The paticipants were 5-years old children and the classroom teacher. The investigators observed children's and their teacher's activity in the natural setting. The results of observation showed that the change of imitation related with positive emotion. We apply for analysis the idea of Horizontal recontexualization and Vertical recontexualization (Van Oers, 1998). Analyzing episode, the positive emotion changed the intention of imitation and then turned imitation into creation. Moreover, it was also suggested that individual imitation was transformed into social empathy through imitation. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/33679 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
73 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 33,
p. 73-78,
発行日 2011-12-01
|
旧ID |
33679 |