ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 33巻

保育者のストラテジーとしての感情労働 : 幼稚園の3歳児クラスの分析から

https://doi.org/10.15027/33672
https://doi.org/10.15027/33672
a535fd5e-8485-4428-ba11-ce45aeff0a1a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_33_5.pdf AREC_33_5.pdf (538.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育者のストラテジーとしての感情労働 : 幼稚園の3歳児クラスの分析から
言語 ja
タイトル
タイトル Emotional Labor as an Early Childhood Teacher Strategy : From the Analysis of a Class of Three-Year-Old Kindergarten Students
言語 en
作成者 中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
金子, 嘉秀

× 金子, 嘉秀

ja 金子, 嘉秀

en Kaneko, Yoshihide

Search repository
中西, さやか

× 中西, さやか

ja 中西, さやか

en Nakanishi, Sayaka

Search repository
富田, 雅子

× 富田, 雅子

ja 富田, 雅子

en Tomita, Masako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 Early childhood teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Emotional labor
主題
主題Scheme Other
主題 Strategy
主題
主題Scheme Other
主題 Professionalism in early childhood education and care and Three Years Old Class
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to discuss professionalism in early childhood education and care, as seen in classroom practice related to three-year-old students, with the examination focusing on the following points : (1) we clarify emotional labor as the early childhood teaching strategy ; and (2) we compare the elementary school teacher and the early childhood teacher in terms of the emotional labor strategy. For the methodology, we used a video camera to collect episodes of the emotional labor strategy being used in early childhood teaching, and then examined each one. The results of the study are as follows : (1) the main classroom teacher smiled and intentionally expressed emotions during "circle time," controlling the young children through proper emotional expression ; (2) the sub-classroom teacher developed a relationship with each child by not expressing her intentions directly ; and (3) while each other's opinions made a difference, the school nurse and the sub-classroom teacher expressed their emotions as an educational performance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33672
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 5
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 33, p. 5-13, 発行日 2011-12-01
旧ID 33672
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:25:42.781406
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3