WEKO3
アイテム
保護者・保育者・大学専門機関を繋ぐ指導体制について : 保育園における個別指導実施を通して
https://doi.org/10.15027/33730
https://doi.org/10.15027/337303fcb7ff0-7139-40f2-b6ec-5c3dbb04550b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 保護者・保育者・大学専門機関を繋ぐ指導体制について : 保育園における個別指導実施を通して | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The study about cooperation of parents, caregivers and university, for children with special needs : Individualized Teaching Performance in a Day-Care Center | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
佐藤, 智恵
× 佐藤, 智恵
× 真鍋, 健
× 七木田, 敦
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2010 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | cooperation | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | children with special needs | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | day-care center | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | parents | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study aims at reviewing the effects of the cooperation of parents, caregivers, and university when a leader belonging to a university performs individual teaching in a day-care center to which adisabled child belongs. As for research method, I analyzed the individual teaching record and made a semi-structured interview with the caregivers. As a result, it was suggested that the teaching system in a day-care center has a lot of opportunities in which the three meet and lets them make interactive communication easily through everyday scenes, so that cooperation can be performed more smoothly than out of the day-care center. In addition, it was considered important for them to know the others' teaching and child-care in each position, become able to be consulted easilly, be aware of the importance of everyday living, accumulate and share the records for performing cooperation. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/33730 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 81 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 32, p. 81-86, 発行日 2010-12-01 |
|||||||||||||||||
旧ID | 33730 |