Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
飼育活動における幼児の生物に関する学びと保育者の役割 : 幼稚園でのカブトムシの飼育事例から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A description of the biotic learning in children and the role of teacher at the breeding activity : consideration to the case about the breeding of beetles at kindergarten |
|
言語 |
en |
作成者 |
多田, 幸子
大田, 紀子
井上, 聡子
杉村, 伸一郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2010 幼年教育研究年報編集委員会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
breeding activity |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
children at kindergarten |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
the role of a teacher |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to describe the young children's learning of a living thing and the role of their teacher at a breeding activity. We focused on 6-year-olds at kindergarten, participated in the breeding of beetles. In our observation, children interacted with beetles, having intellectual curiosity, and gained new biological knowledge about them. In addition, they seemed to regard the beetles as creatures which had minds like human beings, but it was hard for them to be sympathetic to the beetles at all times. A teacher gave the children some clues for their intellectual findings, and admonished them to care the beetles more gently. These findings indicate that the teacher played a role to keep the balance of children's learning between natural science and bioethics at breeding. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/33729 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
73 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 32,
p. 73-79,
発行日 2010-12-01
|
旧ID |
33729 |