Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
保育における最近接発達領域に関する検討 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Preliminary Considerations of Zone of Proximal development in Childcare |
|
言語 |
en |
作成者 |
岡花, 祈一郎
多田, 幸子
浅川, 淳司
杉村, 伸一郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
L. S. Vygotsky |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Zone of Proximal Development |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Scaffolding |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Childcare practice |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to reconsiderate the concept of zone of proximal development by L.S.Vygotsky. Although there has been a recent upsurge of in Vygotsky's theory, most of interst has centered on the role Zone of Proximal Development was equivocal applied in many studies. For example, there is a famous concept of "Scaffolding" by Wood et al. Several studies have been made on "How to scaffolding" and "How to fading" and teacher-child interaction. In child care practice, it is more complex than an educational utopia. There is assumption that the role of the "social other" is presented as always helpful. The possibility that might be overbusy for the child and be ignored to scaffoldings, and be purposelly harmful. We have to consider that ZPD and the "Scaffolding" are not as "Child-Teacher" in two terms but as "Child-Teacher-Object" in the triangle. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/31153 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0388-3078 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00246110 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
131 |
書誌情報 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
巻 31,
p. 131-137,
発行日 2009-07-21
|
旧ID |
31153 |