ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 31巻

保育における最近接発達領域に関する検討

https://doi.org/10.15027/31153
https://doi.org/10.15027/31153
d2773034-fdd8-4eda-bb5b-dd893593ea8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_31_131.pdf AREC_31_131.pdf (351.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育における最近接発達領域に関する検討
言語 ja
タイトル
タイトル Preliminary Considerations of Zone of Proximal development in Childcare
言語 en
作成者 岡花, 祈一郎

× 岡花, 祈一郎

ja 岡花, 祈一郎

en Okahana, Kiichiro

Search repository
多田, 幸子

× 多田, 幸子

ja 多田, 幸子

en Tada, Yukiko

Search repository
浅川, 淳司

× 浅川, 淳司

ja 浅川, 淳司

en Asakawa, Atsushi

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 L. S. Vygotsky
主題
主題Scheme Other
主題 Zone of Proximal Development
主題
主題Scheme Other
主題 Scaffolding
主題
主題Scheme Other
主題 Childcare practice
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to reconsiderate the concept of zone of proximal development by L.S.Vygotsky. Although there has been a recent upsurge of in Vygotsky's theory, most of interst has centered on the role Zone of Proximal Development was equivocal applied in many studies. For example, there is a famous concept of "Scaffolding" by Wood et al. Several studies have been made on "How to scaffolding" and "How to fading" and teacher-child interaction. In child care practice, it is more complex than an educational utopia. There is assumption that the role of the "social other" is presented as always helpful. The possibility that might be overbusy for the child and be ignored to scaffoldings, and be purposelly harmful. We have to consider that ZPD and the "Scaffolding" are not as "Child-Teacher" in two terms but as "Child-Teacher-Object" in the triangle.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31153
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 31, p. 131-137, 発行日 2009-07-21
旧ID 31153
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:23:15.386692
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3