ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 31巻

幼児における足し算時の指の利用方略 : 短期記憶, 手指の巧緻性, 足し算成績との関係

https://doi.org/10.15027/31150
https://doi.org/10.15027/31150
169ed841-5341-46e0-ab9f-b76271e69fd7
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_31_103.pdf AREC_31_103.pdf (311.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児における足し算時の指の利用方略 : 短期記憶, 手指の巧緻性, 足し算成績との関係
言語 ja
タイトル
タイトル the strategy of finger use in children's addition Relationship with short-term memory, finger dexterity, and addition skills
言語 en
作成者 浅川, 淳司

× 浅川, 淳司

ja 浅川, 淳司

en Asakawa, Atsushi

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 mathematical ability
主題
主題Scheme Other
主題 cognitive development
主題
主題Scheme Other
主題 preschool age children
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Previous research has shown that the children's use of the fingers in additon changes with age. In this study, a part of data on the strategy of finger use by Asakawa and Sugimura (2009) was reanalyzed to clarify the relationship between, short-term memory, finger dexterity and addition skills. A two-way ANOVA showed a significant interaction between memory span and finger use. Examination of simple main effect indicated that significant effect of memory span at the group of the children who did not use fingers and significant effect of finger use at the group of the children whose memory span were small. However, there was no significant interaction between finger dexterity and finger use. Results suggest that finger use can compensate for small memory span.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31150
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 103
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 31, p. 103-111, 発行日 2009-07-21
旧ID 31150
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:22:50.183308
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3