WEKO3
アイテム
保育における省察の構造
https://doi.org/10.15027/31138
https://doi.org/10.15027/311384fe75e6b-0135-41e1-b5f4-c2ae3bdd132f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 保育における省察の構造 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Structure of reflection in early childhood care and education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
杉村, 伸一郎
× 杉村, 伸一郎
× 朴, 信永
× 若林, 紀乃
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Kindergarten and nursery teachers | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Reflection | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Reflective practice | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | In order to study structure of reflection, a questionnaire was administered to ask to what extent kindergarten and nursery teachers reflect on various subjects. Through factor analysis, 2-factor structure was found regardless of types of subjects such as a child, oneself, and others, and each of the factors were considered to correspond with "reflection in action" and "reflection on action" which Schön (1983) claimed. When studying correlations between subscales, different subjects showed weak correlations in the case of "reflection in action" while they showed relatively strong correlations in the case of "reflection on action." Additionally, those two types of reflection indicated relatively strong correlation when reflection was given on the same subject, but, they showed weak correlation in whole when reflection was given on different subjects. Based on those results, it was discussed that reflection needs to be classified according to subject and level. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 最終ページに正誤表あり(第32巻掲載) | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/31138 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 5 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 31, p. 5-14, 発行日 2009-07-21 |
|||||||||||||||||
旧ID | 31138 |