ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島平和科学
  3. 30巻

中学生の平和意識・認識の変容に関する実証的研究 : 単元「国際平和を考える」の実践・評価・比較を通して

https://doi.org/10.15027/30967
https://doi.org/10.15027/30967
79d1417f-2c60-4c7d-b627-45d0a29c7261
名前 / ファイル ライセンス アクション
hps_30_71.pdf hps_30_71.pdf (116.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学生の平和意識・認識の変容に関する実証的研究 : 単元「国際平和を考える」の実践・評価・比較を通して
言語 ja
タイトル
タイトル An Empirical Study on Change of the Junior High School Student's Consciousness and Recognition of International Peace-Based on the Practice, Evaluation and Comparing in the Unit "The Relationship between International Peace and Article 9 of the Japanese Constitution"
言語 en
作成者 池野, 範男

× 池野, 範男

ja 池野, 範男

en Ikeno, Norio

Search repository
川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
田口, 紘子

× 田口, 紘子

ja 田口, 紘子

en Taguchi, Hiroko

Search repository
井上, 奈穂

× 井上, 奈穂

ja 井上, 奈穂

en Inoue, Naho

Search repository
伊藤, 直哉

× 伊藤, 直哉

ja 伊藤, 直哉

en Ito, Naoya

Search repository
南浦, 涼介

× 南浦, 涼介

ja 南浦, 涼介

en Minamiura, Ryosuke

Search repository
河村, 直明

× 河村, 直明

ja 河村, 直明

en Kawamura, Naoaki

Search repository
三反田, 隆志

× 三反田, 隆志

ja 三反田, 隆志

en Santanda, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2008 Institute for Peace Science, Hiroshima University
主題
主題Scheme NDC
主題 319
内容記述
内容記述 The purpose of the study is to practice the unit "The Relationship between International Peace and Article 9 of the Japanese Constitution" which has been developed by our groups in 1997 and to research on the effectiveness of the unit by assessing the view of peace and the motivation to contribute toward keeping peace of the junior high school students. There were two phases in this study. In the first phase, we practiced the unit at three junior high schools in Hiroshima prefecture. At that time, we also collected the data from the two tests. The first test was conducted in the beginning of the first lesson of the unit. The second test was conducted in the end of the final lesson of the unit. The contents of the tests were identical and consisted of the two parts; the students' view of peace was asked in the first part. The motivation of the students was asked in the second one. In the second phase, after having collected the data, we tried to find how different the data in the first test and the second one and how different the data from the lesson including the learning about historical events and the lesson not including it were by analyzing the data of the pupils. From the analysis, there were two findings below. ・The unit contributed to improve the view and the motivation of the students. ・The learning about the historical events which constituted of the unit contributed to improve the student's view and motivation more.
言語 en
出版者
出版者 広島大学平和科学研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30967
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-3565
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213938
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 広島平和科学
Hiroshima Peace Science

巻 30, p. 71-93, 発行日 2008
旧ID 30967
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 09:49:17.356835
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3