ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島平和科学
  3. 23巻

ゼノフォビア克服に至る過程 : 微視的民族誌とケース・カンファレンスの相乗効果

https://doi.org/10.15027/17384
https://doi.org/10.15027/17384
d12db955-b8a3-4599-a48d-1d8fe2bbfd53
名前 / ファイル ライセンス アクション
hps_23_73.pdf hps_23_73.pdf (689.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ゼノフォビア克服に至る過程 : 微視的民族誌とケース・カンファレンスの相乗効果
言語 ja
タイトル
タイトル The Process of a University Student Coping With Her Xenophobia against Overseas Students
言語 en
作成者 倉地, 曉美

× 倉地, 曉美

ja 倉地, 曉美

en Kurachi, Akemi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 319
内容記述
内容記述 In order to realize a just society in the new century, it is crucial for university students to cope with prejudice and their own xenophobia. Through the 19901s, this author has been addressing the importance of the new concept of intercultural learning as a means of realizing a just society. Intercultural learning only takes place when people of various cultural backgrounds interact with each other independently in order to overcome their own cultural prejudice. Students must actively participate in the creative process of producing new cultural values through intercultural dialogue with people from different cultural backgrounds instead of teaching and transmitting static aspects and homogenized images of cultural knowledge. This forces them to acquire mutually respected cultural values and behavioral styles for cultural adaptation. In order to facilitate this reciprocal cultural learning, it is important to educate transcultural mediators who can guide the passive and negative culture learners into intercultural dialogue. Using this concept, the author developed several courses to educate transcultural mediators. In this paper, the author analyzes how a college student copes with her initial xenophobia against overseas students and what the student learned by engaging in ethnographic fieldwork and case conferences required of her in an intercultural education course.
言語 en
出版者
出版者 広島大学平和科学研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/17384
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-3565
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213938
開始ページ
開始ページ 73
書誌情報 広島平和科学
Hiroshima Peace Science

巻 23, p. 73-93, 発行日 2001
旧ID 17384
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 09:40:44.842453
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3