ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学留学生教育
  3. 26号

ICTツールを活用した国際日本学教育の実践 : 芥川龍之介「鼻」にみる近代化をテーマにしたPBL型授業

https://doi.org/10.15027/53185
https://doi.org/10.15027/53185
c0f5d363-5f15-4ad7-baa9-63e1a087b39f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIntEduHU_26_1.pdf JIntEduHU_26_1.pdf (704.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ICTツールを活用した国際日本学教育の実践 : 芥川龍之介「鼻」にみる近代化をテーマにしたPBL型授業
言語 ja
タイトル
タイトル Updating International Japan Studies Education with ICT Tools: A Problem-based Learning Approach to Teaching about Akutagawa Ryunosuke's “Hana" and Japanese Modernization
言語 en
作成者 永井, 敦

× 永井, 敦

ja 永井, 敦

en Nagai, Atsushi

Search repository
松山, 由布子

× 松山, 由布子

ja 松山, 由布子

en Matsuyama, Yuko

Search repository
フェレイロ, ダマソ

× フェレイロ, ダマソ

ja フェレイロ, ダマソ

en Ferreiro, Posse Damaso

Search repository
畑, 有紀

× 畑, 有紀

ja 畑, 有紀

en Hata, Yuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese studies
主題
主題Scheme Other
主題 Problem-based Learning(PBL)
主題
主題Scheme Other
主題 ICT
主題
主題Scheme Other
主題 Ryunosuke Akutagawa
主題
主題Scheme Other
主題 Hana
主題
主題Scheme Other
主題 日本学
主題
主題Scheme Other
主題 問題基盤型学習(PBL)
主題
主題Scheme Other
主題 ICT
主題
主題Scheme Other
主題 芥川龍之介
主題
主題Scheme Other
主題 「鼻」
内容記述
内容記述 This paper describes a PBL-based active learning approach using ICT tools for Japanese education that is appropriate for the digital age. Based on the existing literature on PBL, we designed a two-week PBL program in which a total of eight learners in three distinct countries (Japan, Spain, and China) collaboratively studied and read Hana (“The Nose"), a short story published by the Japanese writer Ryunosuke Akutagawa, to gain insight into the nature of Japanese modernization. Despite their limited prior exposure to Japanese classics, all learners clearly demonstrated a recognizable improvement in their understanding of the text at the end of the PBL program through the mid and final presentations. They also provided positive evaluations of their PBL experiences. Some remaining issues are discussed based on these data and instructors’ reflections on PBL.
言語 en
出版者
出版者 広島大学森戸国際高等教育学院
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53185
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342-8934
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11286840
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学留学生教育
Journal of International education, Morito Institute of Global Higher Education, Hiroshima University

号 26, p. 1-18, 発行日 2022-09-30
見出し
大見出し 論文・報告
言語 ja
旧ID 53185
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 06:21:18.088822
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3