WEKO3
アイテム
学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について
https://doi.org/10.15027/23113
https://doi.org/10.15027/23113c6a98710-a263-4f6f-bb81-06acbaef68a5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Cognitive Styles and Feedback in Computer-Assisted Instruction | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
池田, 伸子
× 池田, 伸子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Feedback during student practice is considered a fundamental component of well-designed computer-assisted instruction (CAI). This research focuses on the appropriate applications of feedback in a CAI lesson which teachers knowledge bases and concepts. The student's learning style/characteristics are a factor in the process. The research follows a 3 × 2 design which includes a pretest, CAI-instruction, posttest, and questionnaire. The factors of the design are feedback (KOR, KOR+sound and line hints, KOR+Explanation) and learner characteristics (field dependent, field independent). The learners, beginner students of Japanese language were assigned to treatment groups via stratified random sampling. Stratification was based on pretest scores of Japanese Grammar Knowledge and leaner characteristics. The result of this research shows that KOR+Explanation type feedback is effective for both field-dependent and field-independent learners. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学留学生センター | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/23113 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1342-8934 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11286840 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 29 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学留学生教育 Journal of International education, International Student Center, Hiroshima University 号 7, p. 29-43, 発行日 2003-03-31 |
|||||||||
旧ID | 23113 |