ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学留学生教育
  3. 7号

学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について

https://doi.org/10.15027/23113
https://doi.org/10.15027/23113
c6a98710-a263-4f6f-bb81-06acbaef68a5
名前 / ファイル ライセンス アクション
J-Int-Edu-HiroshimaUniv_7_29.pdf J-Int-Edu-HiroshimaUniv_7_29.pdf (701.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について
言語 ja
タイトル
タイトル Cognitive Styles and Feedback in Computer-Assisted Instruction
言語 en
作成者 池田, 伸子

× 池田, 伸子

ja 池田, 伸子

en Ikeda, Nobuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Feedback during student practice is considered a fundamental component of well-designed computer-assisted instruction (CAI). This research focuses on the appropriate applications of feedback in a CAI lesson which teachers knowledge bases and concepts. The student's learning style/characteristics are a factor in the process. The research follows a 3 × 2 design which includes a pretest, CAI-instruction, posttest, and questionnaire. The factors of the design are feedback (KOR, KOR+sound and line hints, KOR+Explanation) and learner characteristics (field dependent, field independent). The learners, beginner students of Japanese language were assigned to treatment groups via stratified random sampling. Stratification was based on pretest scores of Japanese Grammar Knowledge and leaner characteristics. The result of this research shows that KOR+Explanation type feedback is effective for both field-dependent and field-independent learners.
言語 en
出版者
出版者 広島大学留学生センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/23113
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1342-8934
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11286840
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 広島大学留学生教育
Journal of International education, International Student Center, Hiroshima University

号 7, p. 29-43, 発行日 2003-03-31
旧ID 23113
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 06:11:29.234991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3