WEKO3
アイテム
アカデミック・ライティングとムーブ分析 : 日本語研究論文作成指導に焦点を当てて
https://doi.org/10.15027/55626
https://doi.org/10.15027/5562619a4821c-d76b-4b23-a139-5b652e63f3af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-09-09 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | アカデミック・ライティングとムーブ分析 : 日本語研究論文作成指導に焦点を当てて | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Academic Writing and Move Analysis: Focusing on Teaching How to Write Research Articles in Japanese | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
永井, 敦
× 永井, 敦
× 柳本, 大地
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | academic writing | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | move | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | genre analysis | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | genre studies | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | research articles | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アカデミック・ライティング | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ムーブ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ジャンル分析 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ジャンル研究 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 研究論文 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | In the field of research on Japanese academic writing, there is still a limited number of researchers and practitioners who show explicit interest in genre studies, despite its promising potential for educational applications. Against this background, the present paper provides a general introduction to some important concepts of genre analysis, such as “move" or “step," with a view to their applications in educational settings. We first explain John M. Swales'“Create a Research Space"(CARS) model in genre studies, and then move on to review existing genre-analytic research studies, focusing on Japanese research articles as well as those that attempt to incorporate the findings of genre studies into their teaching in Japanese higher education. Based on the narrative review, some possible future directions are suggested. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学森戸国際高等教育学院 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Morito Institute of Global Higher Education, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/55626 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 21 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島大学森戸国際高等教育学院紀要 en : Journal of Morito Institute of Global Higher Education 号 6, p. 21-36, ページ数 16, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 研究論文・報告 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 研究論文・報告 | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 55626 |