WEKO3
アイテム
JUNG-ADLER-COVEY型ビジネスリーダーシップモデルから学ぶ留学奨学金応募者向けワークショップデザイン
https://doi.org/10.15027/52358
https://doi.org/10.15027/523587aaf3c92-fe6d-465e-a73c-52afdb6fd130
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | JUNG-ADLER-COVEY型ビジネスリーダーシップモデルから学ぶ留学奨学金応募者向けワークショップデザイン | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Workshop design for essay writing and interview preparation of study-abroad scholarship application, learning from business-type leadership competencies of JUNG-ADLER-COVEY models | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
鈴木, 雅久
× 鈴木, 雅久
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | essay-writing | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | mindset-training | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EQ competencies | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | leaderships | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | motivation models | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | The Japanese government has promoted study-abroad of Japanese nationals for the last decade, while not small number of scholarship assessors and interviewers believe that Japanese students are too modest and poor in essay writing and interview for scholarship application to study-abroad. The study finds that Japanese students have not enough time and opportunities to make clear pictures of life-long plan and future goals throughout their detailed plan of study-abroad, besides their teachers and counselors provide not essential supports but more technical in these preparations. Comparison analyses also apply to Japanese students’ weakness to leadership and motivation models of JUNG, ADLER and COVEY in this project. It resulted in effective teaching methodology with statement exercise by team to improve Japanese students’ presentation skills and level of decisiveness in essay writing. It also found that comprehensive thinking and statement exercise are the key elements of mindset-training for Japanese students to picture their future image of success with clear wording. | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学森戸国際高等教育学院 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/52358 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2435-0842 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12859589 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 22 | |||||||
書誌情報 |
広島大学森戸国際高等教育学院紀要 広島大学森戸国際高等教育学院紀要 号 4, p. 22-36, 発行日 2022-03-31 |
|||||||
見出し | ||||||||
大見出し | 研究論文 | |||||||
言語 | ja | |||||||
旧ID | 52358 |