ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学附属三原学校園研究紀要
  3. 7巻

友だちと協同して遊ぶようになるための環境・援助を探る : 共通の目的に向かって取り組む5歳児の活動に焦点をあてて

https://doi.org/10.15027/43054
https://doi.org/10.15027/43054
fee465f5-a3ae-4d50-a674-e90d13915353
名前 / ファイル ライセンス アクション
MiharaEIKenkyukiyo_7_27.pdf MiharaEIKenkyukiyo_7_27.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 友だちと協同して遊ぶようになるための環境・援助を探る : 共通の目的に向かって取り組む5歳児の活動に焦点をあてて
言語 ja
タイトル
タイトル Proving Environment and Assistance to Enable Children to Play Cooperating with Others: Focusing on Activities of Five-year-old Children Working with a Common Aim
言語 en
作成者 君岡, 智央

× 君岡, 智央

ja 君岡, 智央

en Kimioka, Tomochika

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究の目的は,共通の目的に向かって取り組む5歳児の活動に焦点をあて,友だちと協同して遊ぶようになるための環境構成や援助を明らかにしていくことである。 研究の方法は,子どもたちが好きな遊びを見つけて遊んでいる時とまとまった活動をしている中で,友だちと協同して遊ぶようになるために行った環境構成や援助を記録し,実践事例として書き起こす。そして,この実践事例を本園で行っている保育カンファレンスや教師自身による実践事例の考察により,行った環境構成や援助が適切であったかを検討し,明らかにする。 その結果,以下の環境構成や援助が明らかlこなった。 ①友だちの思いを取り入れたアイデアを生み出せるようなかかわり②友だちの情況に気づき,再び友だちと共に取り組んでいけるようなかかわり③役割分担をしながら取り組む楽しさや充実感が味わえるようなかかわり④一緒に作っている友だちの思いや考えを聞くことができるような場の設定という,4点である。
言語 ja
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify environment and assistance to enable children to play cooperating with others focusing on activities of five-year-old children working with a common aim. The method is recording environmental components and assistance adopted to encourage children to play cooperating with others when they did what they wanted to do and did sequence activities, and writing them down as practical cases. Then, we discussed these cases by childcare conferences held in our kindergarten and reflections by the teachers themselves. We examined and clarified whether those environmental components and assistance were appropriate. As a result, environmental components and assistance were clarified in the following four points: 1. interactions generating ideas which include others' feelings, 2. interactions which help children become aware of others' circumstances and work with them again, 3. interactions which encourage students to enjoy and get fulfillment about work with role sharing, 4. setting situations where children can listen to what others working together feel and think.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属三原幼稚園
出版者
出版者 広島大学附属三原小学校
出版者
出版者 広島大学附属三原中学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43054
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-5242
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 広島大学附属三原学校園研究紀要
Hiroshima Daigaku Fuzoku Mihara Gakkoen kenkyu kiyo

巻 7, p. 27-34, 発行日 2017-03-28
見出し
大見出し 幼稚園
言語 ja
旧ID 43054
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:51:41.901029
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3