ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学附属三原学校園研究紀要
  3. 6巻

中学校英語科におけるスピーチ活動の指導 : 「ものを紹介しよう」の実践を通して

https://doi.org/10.15027/39659
https://doi.org/10.15027/39659
cb1d8838-ab26-4ebb-b783-19d64a099241
名前 / ファイル ライセンス アクション
MiharaEIKenkyukiyo_6_243.pdf MiharaEIKenkyukiyo_6_243.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学校英語科におけるスピーチ活動の指導 : 「ものを紹介しよう」の実践を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of a Method of English Teaching for Speech Activities in Junior High School: Focusing on Lesson Practice "Let's Introduce Things to Others"
言語 en
作成者 松尾, 砂織

× 松尾, 砂織

ja 松尾, 砂織

en Matsuo, Saori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究の目的は,「聞くこと,話すこと,読むこと,書くこと」のうち,「スピーチ活動を通して話すこと」の力をつけるための通教科的能力を提案することと,教科の本質に根ざした資質・能力を目標として位置付けた授業実践を行い,その学習効果を明らかにすることである。話す力をつけるために,ペアや班の活動で他者と学び合う場面を設定しながら,言語活動の充実を図った。その学習の効果を見るために,生徒のワークシートの記述とアンケート調査,ならびに授業観察を分析した。その結果,他者と関わって学習することを通して,学習者自身がその学習効果を実感していることがワークシート等の記述やアンケート調査から分かった。
言語 ja
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to propose a teaching method to make students acquire the ability to "speak through speech activities" using four skills: listening, speaking, reading, and writing. Additionally, this study aims to reveal the effects of lesson practice focusing on making students acquire the skill to understand the nature of English as a subject In order to make students acquire speaking skill, this study carried out language activities by setting situations to learn English with others through pair work or group work activities. Then, this study analyzed students' work sheets, a questionnaire, and classroom observations to see how language activities affected their speaking skills. Findings of this study reveal that students tend to feel effects of language activities on their speaking skills through their worksheets and the questionnaire.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属三原幼稚園
出版者
出版者 広島大学附属三原小学校
出版者
出版者 広島大学附属三原中学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39659
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-5242
開始ページ
開始ページ 243
書誌情報 広島大学附属三原学校園研究紀要
Hiroshima Daigaku Fuzoku Mihara Gakkoen kenkyu kiyo

巻 6, p. 243-248, 発行日 2016-03-28
見出し
大見出し 中学校
言語 ja
旧ID 39659
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:51:09.356068
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3