ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
  3. 2023年度

SGH5年間,WWL3+1年間のとりくみから見えてきた課題探究学習の2つの方向性

https://doi.org/10.15027/55337
https://doi.org/10.15027/55337
edab3694-5c4b-4ba3-94cf-cb0db80b8f47
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnRepCo-ResComm_2023_37.pdf AnnRepCo-ResComm_2023_37.pdf (673.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-07-22
タイトル
タイトル SGH5年間,WWL3+1年間のとりくみから見えてきた課題探究学習の2つの方向性
言語 ja
タイトル
タイトル Two directions for inquiry-based learning: The results of 5 years of SGH and 3 years of WWL + 1 year’s efforts
言語 en
作成者 下前, 弘司

× 下前, 弘司

ja 下前, 弘司

en Shimomae, Kouji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 inquiry-based learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 accountability
内容記述
内容記述 Hiroshima University and Hiroshima University High School, Fukuyama promoted an issue-based research program under the designation of SGH (Super Global High School) and WWL (World Wide Learning). We will introduce two directions of problem inquiry learning, "Scientist Training Type inquiry-based learning" and "Journalist Training Type inquiry-based learning," that have emerged from these programs. In order to tackle social problems, it is important to have the will to "do something" and "try what we can" even when the problems are unpredictable, complex, or difficult to solve. Essential here is the concept of accountability. Hiroshima University High School, Fukuyama defined accountability as "the awareness to face reality, to find issues to be solved, to consider oneself as a party to social problems, and to act proactively on one's own volition to solve problems." We need to develop educational programs that help people break free from the opposite of this victim consciousness and indifference. We also believe that it is important to be aware of the direction of inquiry learning, which is Scientist Training Type and Journalist Training Type.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55337
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 37
書誌情報 ja : 広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
en : ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS

巻 2023, p. 37-41, ページ数 5, 発行日 2024-03-31
見出し
大見出し 各学校園の取組
言語 ja
見出し
大見出し 各学校園の取組
言語 en
旧ID 55337
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:22:28.496306
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3