ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
  3. 2023年度

〈他者〉を楽しみ続ける子どもの育成4年次 : 各種カリキュラムの連動を磨き,学校の教育力を高める

https://doi.org/10.15027/55333
https://doi.org/10.15027/55333
659cc7b7-8f2e-4ca1-8f4c-f4781685ec8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnRepCo-ResComm_2023_16.pdf AnnRepCo-ResComm_2023_16.pdf (652.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-07-22
タイトル
タイトル 〈他者〉を楽しみ続ける子どもの育成4年次 : 各種カリキュラムの連動を磨き,学校の教育力を高める
言語 ja
タイトル
タイトル Nurturing children who can continue to enjoy "others" in the fourth year: Aiming to link the curriculum in each subject area to enhance the educational capabilities of the school as a whole
言語 en
作成者 山中, 勇夫

× 山中, 勇夫

ja 山中, 勇夫

en Yamanaka, Isao

Search repository
坂田, 行平

× 坂田, 行平

ja 坂田, 行平

en Sakata, Kohei

Search repository
芦田, 桃子

× 芦田, 桃子

ja 芦田, 桃子

en Ashida, Momoko

Search repository
野元, 祥太郎

× 野元, 祥太郎

ja 野元, 祥太郎

en Nomoto, Shoutarou

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 link the curriculum
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 "others" in philosophy
内容記述
内容記述 This practice is based on research conducted at an elementary school affiliated with Hiroshima University. The goal was to nurture children who can continue to enjoy "others.The "others" referred to here is based on the concept of "others" in philosophy. To this end, we spent three years developing a curriculum that would enable students to continue to enjoy "others" in each subject area. Then, in the fourth year, we aimed to link the curriculum in each subject area to enhance the educational capabilities of the school as a whole. There were three major strategies for linking the curriculum. 1. Connecting the curriculum of each subject area with the content of the content. 2. Connecting the curriculum of each subject area with the content of competencies. 3. Connecting the value of learning in each subject area that was practiced discretely by the learners themselves to find their own meaning. This paper is a record of that practice and discussion.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育室教育部附属学校支援グループ
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55333
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 16
書誌情報 ja : 広島大学附属学校園研究推進委員会報告書
en : ANNUAL REPORT OF THE CO-RESEARCH COMMITTEE AT THE HIROSHIMA UNIVERSITY AND HIROSHIMA UNIVERSITY SCHOOLS

巻 2023, p. 16-20, 発行日 2024-03-31
見出し
大見出し 各学校園の取組
言語 ja
見出し
大見出し 各学校園の取組
言語 en
旧ID 55333
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:21:54.867002
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3