ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 27号

中国人上級日本語学習者における日本語漢字単語の語彙表象と概念表象の連合関係 : 線画―単語ストループ命名課題を用いた検討

https://doi.org/10.15027/42890
https://doi.org/10.15027/42890
b0692a8f-c025-4a73-9948-2acfe262aeb2
名前 / ファイル ライセンス アクション
HUNihongoKyoikuKenkyu_27_21.pdf HUNihongoKyoikuKenkyu_27_21.pdf (835.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国人上級日本語学習者における日本語漢字単語の語彙表象と概念表象の連合関係 : 線画―単語ストループ命名課題を用いた検討
言語 ja
タイトル
タイトル Associative Relationship between Lexical and Conceptual Representations in Chinese Proficient Learners of Japanese Language : An Experimental Study Using Picture-word Stroop Naming Task
言語 en
作成者 徐, 婕

× 徐, 婕

ja 徐, 婕

en Xu, Jie

Search repository
費, 暁東

× 費, 暁東

ja 費, 暁東

en Fei, Xiao-dong

Search repository
松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
主題
主題Scheme Other
主題 中国人日本語学習者
主題
主題Scheme Other
主題 同形同義語
主題
主題Scheme Other
主題 異形語
主題
主題Scheme Other
主題 意味関連性
主題
主題Scheme Other
主題 ストループ課題
主題
主題Scheme NDC
主題 810
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Two experiments were carried out to investigate the associative relationship between lexical and conceptual representations in Chinese proficient learners of Japanese language by using the picture-word Stroop naming task. In experiment 1, the subjects were required to name pictures in the second language while ignoring printed Kanji (Japanese ideogram) words. In experiment 2, other subjects were asked to name pictures in the native language while ignoring printed Kanji words. The results of two experiments suggested the following three points. The first is that when naming pictures, semantic processing of Japanese Kanji words is also performed at the same time. The second point is that in the mental lexicon of proficient learners, lexical and conceptual representations of Chinese-Japanese cognates and homographs were linked in the same formation degree. The third is that when the input language and output language were different in the picture naming task, Stroop interference could arise at both the semantic processing stage and the production stage.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42890
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-7226
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11531831
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University

号 27, p. 21-29, 発行日 2017-03-25
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:01:43.707646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3