ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 26号

大学のグローバル化が日本語教育プログラムと教員の立ち位置に及ぼす影響

https://doi.org/10.15027/39736
https://doi.org/10.15027/39736
166142c5-2fc6-40db-8596-b38b2f064ae4
名前 / ファイル ライセンス アクション
HUNihongoKyoikuKenkyu_26_1.pdf HUNihongoKyoikuKenkyu_26_1.pdf (825.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学のグローバル化が日本語教育プログラムと教員の立ち位置に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル Globalization of Universities and its Influence on Japanese-language Education Programs and Full-time Instructors in Japan
言語 en
作成者 倉地, 曉美

× 倉地, 曉美

ja 倉地, 曉美

en Kurachi, Akemi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
主題
主題Scheme Other
主題 グローバル化
主題
主題Scheme Other
主題 多文化間教育
主題
主題Scheme Other
主題 日本語教員
主題
主題Scheme Other
主題 留学生
主題
主題Scheme Other
主題 大学教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to determine how globalization in education, which can be widely observed in Japanese universities, influences Japanese-language education programs and full-time faculty positions for those programs. This research was conducted via a postal survey to full-time instructors selected by referral sampling at 54 universities in Japan (national, public, and private universities). It was evident that globalization in education exerts a considerable influence on both Japanese-language education and faculty positions. The results of this study have a bearing on such questions as how overseas student education programs in Japan should be efficiently promoted. However, it is clear that the increasing workload on fulltime faculty should be reexamined and reduced. Full-time instructors are obliged to commit considerable time to other duties. Faculty are required to provide overseas students with necessary information to help them pursue their studies in a different cultural environment. Giving intercultural education to Japanese students is also an indispensable part of faculty duties. These issues demand further reconsideration and discussion.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,基盤研究(B)『多文化にひらかれた大学教員の国境を越えたネットワーク形成に関する研究』(研究代表者:倉地曉美)の国際共同研究の一環として実施されたものである。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2015年6月異文化間教育学会のケース・パネル(共同発表者:中山亜紀子,加藤鈴子)「グローバル化の大学の日本語教育への影響について」で,日本,米国,韓国で実施した研究成果を発表したが,本研究はその一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39736
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-7226
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11531831
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University

号 26, p. 1-7, 発行日 2016-03-25
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 39736
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:00:21.880466
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3