ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 5号

Exploring the Quality of Teaching Materials and Methods during Planned Science Activities in Vietnamese Preschools: A case study

https://doi.org/10.15027/55973
https://doi.org/10.15027/55973
967830c6-a563-44a7-b506-8efed4bcc7e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_337.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_337.pdf (645.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-09
タイトル
タイトル Exploring the Quality of Teaching Materials and Methods during Planned Science Activities in Vietnamese Preschools: A case study
言語 en
作成者 Hang, Dinh Thi-Thu

× Hang, Dinh Thi-Thu

en Hang, Dinh Thi-Thu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2024 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 planned science activity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 science materials
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 a preschool classroom
内容記述
内容記述 Planned science activity (PSA) is compulsory in Vietnamese preschools, where children learn about science under the guidance of teachers who have prepared the content, materials, and process in advance. This case study investigates materials usage during PSAs at a public preschool in Da Nang, Vietnam, focusing on the types and how science materials are used. This study’s PSA-ECERS3 and PSA-SSTEW are adaptations of the original the Early Childhood Environment Rating Scale Third Edition (ECERS-3) and Sustain Shared Thinking and Emotional Well-being (SSTEW) scales. The results of these scales were presented as a qualitative report, complemented by illustrative instances of teaching methods from participant PSAs. The results showed that photos and slides on a computer about the objects of the PSA lesson were the most frequently used materials. Teachers used them to teach science concepts through on-site observation, question-and-answer sessions, and play. By contrast, teachers rarely used natural materials, experiments, or hands-on activities to help children learn about science. The results of ECERS-3 and SSTEW also indicated that PSAs with more interactive activities using the materials received higher scores than ones that did not include interaction.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55973
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 337
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 5, p. 337-346, ページ数 10, 発行日 2024-12-20
旧ID 55973
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:10:07.594252
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3