Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2025-01-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Impact of Disaster Prevention Education Training in Thailand: Insights from Instructor Training |
|
言語 |
en |
作成者 |
Taniguchi, Kyoko
Takeuchi, Yukiko
Inpin, Wanwalee
Miyake, Yuki
Dania, Maya
Juwitasari, Reni
Maki, Takayoshi
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright © 2024 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
disaster education |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
evacuation drill |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
disaster preparation |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
instructor training |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Thailand |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study examines the impact of evacuation drill training in formal schools in Thailand. We conducted a two-day training session on December 24 and 25, 2023, for 15 participants, including university professors and students, local government officers, and schoolteachers. This training focused on planning evacuation drills in schools. We distributed a questionnaire to participants to determine their understanding of the training content and its effects. The results indicated that the participants had acquired considerable knowledge and skills through the training, particularly in understanding the significance of evacuation planning in schools and imparting knowledge to students before disasters occur, based on the Japanese experience. These findings highlight the importance of learning concrete examples of natural disasters. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55966 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
日本学術振興会 |
|
|
言語 |
ja |
|
|
研究課題番号URI |
https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-21KK0037/ |
|
|
研究課題番号 |
21KK0037 |
|
|
研究課題名 |
日・タイ共同による災害レジリエンスを高める教員研修プログラムの開発研究 |
|
|
言語 |
ja |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
Japan Society for the Promotion of Science |
|
|
言語 |
en |
|
|
研究課題名 |
Research and Development of an In-service Teacher Education Program to Enhance Disaster Resilience through Collaboration between Japan and Thailand |
|
|
言語 |
en |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
271 |
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 5,
p. 271-278,
ページ数 8,
発行日 2024-12-20
|
旧ID |
55966 |