ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 5号

実践の差異を産み出す「当事者としての教師」に関する考察 : 同一目標・同一計画で行った文学教育実践の比較

https://doi.org/10.15027/55934
https://doi.org/10.15027/55934
f0c8d954-1a08-4595-b50b-694c34cf0bc3
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_10.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_10.pdf (5.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-08
タイトル
タイトル 実践の差異を産み出す「当事者としての教師」に関する考察 : 同一目標・同一計画で行った文学教育実践の比較
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the 'Teacher as an Active Participant' Who Creates Differences in Practice: A Comparison of Literature Education Practices with the Same Goals and Plans
言語 en
作成者 雷, 民瀲

× 雷, 民瀲

ja 雷, 民瀲

en Lei, Minlian

Search repository
丸田, 健太郎

× 丸田, 健太郎

ja 丸田, 健太郎

en Maruta, Kentaro

Search repository
松本, 仁志

× 松本, 仁志

ja 松本, 仁志

en Matsumoto, Hitoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2024 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Literature Education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multiple Selves
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher as Party
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文学教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 複数の自己
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 当事者としての教師
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to compare the practices of "Teachers as Participants" who were conducted with the same goal and plan, and to clarify the factors of "eventfulness" produced by "Teachers as Participants" and its educational significance. In the individual narratives of the "teacher as a participant," we can see the coexistence of multiple selves within the self, without integration. The extracted children's responses also expressed their internal plurality and conflicts. This study clarified the causes of the different practices by comparing practices conducted with the same goals and the same plan using the elementary school Japanese language literature material "Onita no boshi". As a result, it was clarified that it is effective to stimulate the learners by exposing them to the "eventfulness" of the "teacher as a party" and to connect the passage to the access to the "multiple selves" of the learners. On the other hand, in this practice, not only did the "teacher as party" influence the literature classroom, but it also suggests that the "teacher as party" himself may have his own inner self shaken by the literary work.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55934
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 10
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 5, p. 10-19, 発行日 2024-12-20
旧ID 55934
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:05:09.270694
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3