WEKO3
アイテム
海外日本語教育における授業文化に関する研究の動向と展望 : 学習観,教師観,授業観の観点から
https://doi.org/10.15027/54772
https://doi.org/10.15027/5477267fc4eed-675a-4e6d-ac42-4657bb522104
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-27 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 海外日本語教育における授業文化に関する研究の動向と展望 : 学習観,教師観,授業観の観点から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Review of Research on Classroom Culture and Values in Japanese Language Teaching Abroad: Focus on the beliefs about learning, teachers, and classes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
西條, 結人
× 西條, 結人
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | Copyright © 2023 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 授業文化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習ビリーフ | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教師の行動特性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 良い授業 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | classroom culture | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | study beliefs | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | behaviors of Japanese language teachers | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | good lesson | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study reviews research on classroom culture and values in Japanese language teaching abroad, with a focus on beliefs about learning, teachers, and classes, and examines future challenges based on these results. Research on classroom culture and values in Japanese language teaching has been conducted from various perspectives. The study first summarizes research on classroom culture based on learners’ and teachers’ conscious and unconscious beliefs and convictions regarding Japanese language learning methods and effects from the perspectives of learners and teachers (beliefs about learning). The study then discusses research that has analyzed the characteristics of ideal Japanese language teachers and their behavioral aspects from the viewpoints of learners and teachers (beliefs about teachers). Finally, the study presents an overview of findings on conceptions of ideal Japanese classes from the viewpoints of learners and teachers (beliefs about classes). This review of literature in the area provides avenues for future research on Japanese language teaching and indicates the challenges that remain. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/54772 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 306 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 4, p. 306-315, ページ数 10, 発行日 2023-12-22 |
|||||||||
旧ID | 54772 |