ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

海外日本語教育における授業文化に関する研究の動向と展望 : 学習観,教師観,授業観の観点から

https://doi.org/10.15027/54772
https://doi.org/10.15027/54772
67fc4eed-675a-4e6d-ac42-4657bb522104
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_306.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_306.pdf (804.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-27
タイトル
タイトル 海外日本語教育における授業文化に関する研究の動向と展望 : 学習観,教師観,授業観の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Review of Research on Classroom Culture and Values in Japanese Language Teaching Abroad: Focus on the beliefs about learning, teachers, and classes
言語 en
作成者 西條, 結人

× 西條, 結人

ja 西條, 結人

en Saijo, Yuto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業文化
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習ビリーフ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師の行動特性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 良い授業
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom culture
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 study beliefs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 behaviors of Japanese language teachers
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 good lesson
内容記述
内容記述 This study reviews research on classroom culture and values in Japanese language teaching abroad, with a focus on beliefs about learning, teachers, and classes, and examines future challenges based on these results. Research on classroom culture and values in Japanese language teaching has been conducted from various perspectives. The study first summarizes research on classroom culture based on learners’ and teachers’ conscious and unconscious beliefs and convictions regarding Japanese language learning methods and effects from the perspectives of learners and teachers (beliefs about learning). The study then discusses research that has analyzed the characteristics of ideal Japanese language teachers and their behavioral aspects from the viewpoints of learners and teachers (beliefs about teachers). Finally, the study presents an overview of findings on conceptions of ideal Japanese classes from the viewpoints of learners and teachers (beliefs about classes). This review of literature in the area provides avenues for future research on Japanese language teaching and indicates the challenges that remain.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54772
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 306
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 306-315, ページ数 10, 発行日 2023-12-22
旧ID 54772
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:03:15.503328
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3