ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

ウガンダでの学校設立において地域の宗教団体が担った役割 : カサンダ県の中等学校の事例に着目して

https://doi.org/10.15027/54770
https://doi.org/10.15027/54770
e3b5f148-13a5-4c11-bba4-a46ba464754e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_287.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_287.pdf (825.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-27
タイトル
タイトル ウガンダでの学校設立において地域の宗教団体が担った役割 : カサンダ県の中等学校の事例に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Role of Local Religious Organizations in the Establishment of Schools in Uganda: A Case Study of Secondary School in Kassanda District
言語 en
作成者 横山, 穂佳

× 横山, 穂佳

ja 横山, 穂佳

en Yokoyama, Honoka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Uganda
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cristian religion
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Establish of school
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Secondary education
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ウガンダ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 キリスト教
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学校設立
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中等教育
内容記述
内容記述 In Uganda, religion and education had long been inextricably linked, with education being primarily in the hands of Protestant and Catholic Christians until 1925. Gradually, the government began to take control of education, and after independence, the close relationship between education and religion was separated after the Castle Commission report in 1963. Secondary education then expanded in the 1980s, overcoming economic difficulties and political turmoil. From the perspective of institutional history, government intervention resulted in expanding secondary education, but how were schools actually established and who was responsible for this? Therefore, this paper focuses on the process of establishing a missionary secondary school in Kassanda District, Uganda, which was established in the 1980s, and aims to clarify how local religious organizations were involved in the establishment of the school. This paper first provides an overview of how school education has developed in Uganda in relation to the activities of missionaries. Next, the establishment process of the missionary A Secondary School in Kassanda District, Uganda, is described based on the School Profile, interviews with those who funded the establishment, and additional interviews conducted. Finally, some reflections are given on the role of missionary work in Ugandan education and how the connection between school and Christianity is carried over to the present day. By looking at the actual process of establishing schools, this paper reveals the contribution of community Christians to the establishment of schools and the strong connections that continue to the present day, which cannot be seen from the macro perspective of institutional history.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54770
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 287
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 287-295, ページ数 9, 発行日 2023-12-22
旧ID 54770
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:02:58.144384
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3