ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

Using Item Response Theory to Analyze Student Ability to Acquire Lower Primary Curriculum Content: A Case of Rural Malawi

https://doi.org/10.15027/54767
https://doi.org/10.15027/54767
59a05549-154d-4882-b2f3-bb918beffc7f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_257.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_257.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-27
タイトル
タイトル Using Item Response Theory to Analyze Student Ability to Acquire Lower Primary Curriculum Content: A Case of Rural Malawi
言語 en
作成者 Taniguchi, Kyoko

× Taniguchi, Kyoko

en Taniguchi, Kyoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 item response theory
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 student ability
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 academic achievement
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 sub-Saharan Africa
内容記述
内容記述 Improving student achievement is a significant issue in Malawi. This study uses item response theory (IRT) to analyze students’ ability to acquire curriculum content in rural Malawi’ s primary education system. Using data from a sample of 1,476 grade 5 students across 30 public primary schools, the analysis computes two parameters of IRT—item difficulty and item discrimination—on selected test questions in the areas of English and mathematics. In English, students demonstrated skills in vocabulary and in asking and answering questions, while they had difficulty with tenses and stories. In mathematics, students’ strengths were concentrated in counting, writing numbers, and addition, while their weaknesses were concentrated in solving common fractions and in problems involving time and addition of money. Although IRT is useful for analyzing student ability, the test items being studied must meet certain assumptions before IRT can be used with them—posing a challenge in low-income countries. The findings of this study are intended to contribute to improving student skills in Malawi.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 For financial support of this research, I am grateful for the Sasakawa Scientific Research Grant from the Japan Science Society extended for this research, the Hiroshima University Alumni Association, and the Japan Society for the Promotion of Science.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54767
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 257
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 257-266, ページ数 10, 発行日 2023-12-22
旧ID 54767
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:02:31.107438
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3